nowe produkty/usługi technologie ekonomia/biznes/finanse

Nowe funkcjonalności w bankomatach ING

10.06.2016 | ING BANK ŚLĄSKI S.A.

ING Bank Śląski udostępnił część bankomatów z komunikatami głosowymi  oraz znakami w języku Braille’a. To duże udogodnienie dla osób niewidomych i niedowidzących.

ING Bank Śląski zainstalował w części bankomatów słuchawki, dzięki którym z pomocą instrukcji głosowej klienci niewidomi i niedowidzący mogą wypłacić pieniądze. W zależności od potrzeb mogą wybrać jeden z poziomów głośności. Dodatkowo bankomaty wyposażono w napisy w alfabecie Braille’a, np. „karta” w miejscu czytnika kart, „potwierdzenie” w miejscu wydawanych potwierdzeń. Oprócz transakcji wypłaty, klienci mogą również skorzystać z funkcji zmiany PINu oraz aktywacji karty.

Bankomaty dostosowane do obsługi przez osoby niewidome i niedowidzące nie różnią się od pozostałych bankomatów w sieci ING Banku Śląskiego. Zgodnie z rekomendacją Związku Banków Polskich ekrany wyświetlane podczas transakcji z użyciem słuchawek pozostają bez zmian.

Pierwszy dostosowany do obsługi osób niewidomych i niedowidzących bankomat został uruchomiony 17 grudnia 2015 w Centrum Handlowym Wola Park w Warszawie. Na koniec maja br. liczba bankomatów w sieci dostosowanych do obsługi przez osoby z dysfunkcją wzroku wynosiła 150. Nowa funkcjonalność dotyczy urządzeń oznaczonych logo ING oraz Planet Cash.

Aktualna lista urządzeń z uruchomioną funkcjonalnością znajduje się w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej http://www.ingbank.pl/oddzialy-i-bankomaty?type=bankomat

kontakt dla mediów
Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

tel: +48 603-942-678

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Joanna Majer - Skorupa
Zastępca Rzecznika Prasowego, ING Bank Śląski S.A.
Joanna Majer - Skorupa

joanna.majer-skorupa@ing.pl

tel: +48 32 357-8184

tel: +48 603-942-678

informacje o firmie