internet zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka

Netflix i Binge Watching – skala „seryjnego oglądania” pokazuje, które seriale pożeramy, a którymi się delektujemy

09.06.2016 | Netflix

Subskrybenci idą jak burza przez Breaking Bad, Orange is the New Black i The Walking Dead; są z kolei uwodzeni przez House of Cards, Narcos, Bloodline i Mad Men

Beverly Hills, USA (Czerwiec, 2016) – Klienci Netflix na całym świecie sami ustalają zasady oglądania telewizji. Zamiast jednego odcinka w tygodniu, wolą stosować tzw. binge watching, dosłownie „seryjne oglądanie” – czyli pochłaniać cały sezon serialu średnio w ciągu jednego tygodnia. Choć zjawisko to jest już powszechne, nie wszystkie seriale są oglądane w ten sposób. Netflix ujawnia The Binge Scale, pokazując które seriale są pożerane przez widzów, a którymi się delektujemy.

Netflix zbadał sposoby oglądania na podstawie ulubionych seriali użytkowników - kiedy koncentrują się oni na skończeniu całego sezonu na raz, wówczas poświęcają na niego ok. dwóch godzin dziennie. The Binge Scale przedstawia następujące wzorce – od nasyconych dynamiką historii, które są pożerane, przez zmuszające do myślenia dramaty, którymi widzowie się delektują.

Seriale, takie jak Sense8, Orphan Black* i The 100 wprost łapią widza, atakując jego zmysły, sprawiając, że trudno się od nich oderwać. Klasyczne elementy dobrego thrillera czy horroru uderzają prosto w serce, przesuwając seriale typu The Walking Dead, American Horror Story i The Fall w stronę „pożerania” na skali. Podobnie komedie z dramatyczną nutą – np. Orange is The New Black, Nurse Jackie i Grace & Frankie, te produkcje z łatwością „namawiają” widzów na obejrzenie „jeszcze tylko jednego” odcinka.

Nie dziwi fakt, że skomplikowanymi narracjami, tj. w House of Cards czy Bloodline, cieszymy się w bardziej powolnym tempie. Również nie jest niespodzianką to, że widzowie wolą ze spokojem docenić szczegóły produkcji, których akcja rozgrywa się w innej erze – przykładem mogą tu być tu Peaky Blinders i Mad Men. Mniej oczywiste jest podobne miejsce na skali komediowych seriali BoJack Horseman, Love i Unbreakable Kimmy Schmidt, choć społeczny komentarz i wielowymiarowość humoru, w parze z postaciami, których wady zapewniają niezwykłą rozrywkę, rzeczywiście zostawiają przestrzeń do delektowania się nimi powoli.

„Jak pokazuje The Binge Scale, oglądanie serialu może dostarczać emocji czy prowokować do myślenia,” powiedziała Cindy Holland, Vice President of Original Content w Netflix. „Netflix pomaga wyszukiwać seriale do oglądania w trybie seryjnym, niezależnie od nastroju czy okazji, ale także zapewnia swobodę oglądania produkcji w indywidualnym tempie – czy to delektowanie się Bloodline czy szybki marsz przez Orange is the New Black.”

 skala.JPG

METODOLOGIA

Netflix przeanalizował ponad 100 produkcji w ponad 190 krajach między październikiem 2015 roku a majem 2016. Badanie pokazywało sposób oglądania wszystkich odcinków pierwszego sezonu (co najmniej 70% obejrzanego odcinka). Wskaźniki zostały podzielone na godziny i dni. Dni ukończenia wahały się od pięciu do siedmiu. Godziny jednej sesji oglądania - od jednej do pięciu godzin, ze średnią dwie godziny i dziesięć minut. Seriale oglądane mniej niż dwie godziny dziennie zostały potraktowane jako te, którymi widzowie się delektują, te oglądane dłużej jako pożerane. Nie były brane pod uwagę: data premiery, długość czy liczba odcinków. Netflix Binge Scale nie ma wpływu na oglądalność seriali.

kontakt dla mediów
Account Director MSL Lead for Netflix, MSL
Joanna Dąbek

joanna.dabek@mslgroup.com

tel: +48 502 348 180

Netflix Project Manager, MSL
Karolina Kapusta

karolina.kapusta@mslgroup.com

tel: +48 690 457 529

Netflix Project Manager, MSL
Astrid Jaroslawska

astrid.jaroslawska@mslgroup.com

Netflix Project Executive, MSL
Izabella Lis

izabella.lis@mslgroup.com

tel: +48 690 457 452

Netflix Project Manager, MSLGROUP sp. z o.o.
Tomasz Wiaderek

tomasz.wiaderek@mslgroup.com

tel: 511 593 696

informacje o firmie

O Netflix

Netflix to światowy lider telewizji internetowej z 81 milionami widzów w ponad 190 krajach. Użytkownicy Netflix każdego dnia mogą cieszyć się oglądaniem ponad 125 milionów godzin autorskich seriali, dokumentów i filmów - ilu chcą, kiedy chcą i gdziekolwiek chcą, na niemal wszystkich urządzeniach z dostępem do internetu. Subskrybenci Netflix mogą odtwarzać, zatrzymać i kontynuować oglądanie w dowolnym momencie – wszystko to bez reklam i zobowiązujących umów.

załączniki

kontakt dla mediów
Account Director MSL Lead for Netflix, MSL
Joanna Dąbek

joanna.dabek@mslgroup.com

tel: +48 502 348 180

Netflix Project Manager, MSL
Karolina Kapusta

karolina.kapusta@mslgroup.com

tel: +48 690 457 529

Netflix Project Manager, MSL
Astrid Jaroslawska

astrid.jaroslawska@mslgroup.com

Netflix Project Executive, MSL
Izabella Lis

izabella.lis@mslgroup.com

tel: +48 690 457 452

Netflix Project Manager, MSLGROUP sp. z o.o.
Tomasz Wiaderek

tomasz.wiaderek@mslgroup.com

tel: 511 593 696

informacje o firmie

O Netflix

Netflix to światowy lider telewizji internetowej z 81 milionami widzów w ponad 190 krajach. Użytkownicy Netflix każdego dnia mogą cieszyć się oglądaniem ponad 125 milionów godzin autorskich seriali, dokumentów i filmów - ilu chcą, kiedy chcą i gdziekolwiek chcą, na niemal wszystkich urządzeniach z dostępem do internetu. Subskrybenci Netflix mogą odtwarzać, zatrzymać i kontynuować oglądanie w dowolnym momencie – wszystko to bez reklam i zobowiązujących umów.