handel sprawy społeczne rodzina

Co mamy dla mamy?

19.05.2016 | Wonga.com

Niewiele jest świąt w kalendarzu, o których nikt nie musi nam przypominać – 26 maja to zdecydowanie jedno z nich. Choćbyśmy byli przytłoczeni nadmiarem obowiązków i nie mieli nawet chwili dla siebie, to w tym szczególnym dniu zawsze znajdziemy czas dla naszej jedynej i ukochanej mamy! Wonga.com, firma oferująca komfortowe pożyczki przez Internet, w ramach kampanii „Ważne momenty w życiu” zapytała Polaków, z czym kojarzy im się Dzień Matki, jakie są najlepsze i najgorsze pomysły na prezent z tej okazji oraz ile pieniędzy planują przeznaczyć na ten cel.

 

Wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Ipsos na zlecenie wonga.com[1] pokazują, że niemal połowa z nas - 46% ankietowanych - uważa, że Dzień Matki jest najważniejszym i najbardziej wzruszającym świętem w roku! 38% badanych twierdzi, że 26 maja kupuje mamie wymarzony prezent. Co ciekawe, Polacy pamiętają również o swoich teściowych. 16% osób biorących udział w ankiecie wyznało, że w Dniu Matki najbardziej obawia się, że będzie musiało kupić kwiaty swojej „drugiej mamie”. Co więcej, wyniki badania potwierdzają stereotyp, że to mężczyźni częściej boją się swojej teściowej niż kobiety. Do niepokoju przed spotkaniem z teściową przyznało się bowiem 21% panów i tylko 10% pań.

Kwiaty – nie  krem!

Jak wynika z badania[2], najlepszym pomysłem na prezent dla mamy są według Polaków kwiaty. Takiej odpowiedzi udzieliło 36% respondentów. Na drugim miejscu uplasowała się personalizowana biżuteria - bransoletkę z wygrawerowanymi życzeniami albo medalik ze zdjęciem wybrał co dziesiąty badany. Voucher do SPA to idealny upominek na Dzień Matki dla 9% z nas. Taki sam odsetek najchętniej zaprosi mamę do restauracji. Również 9% wskazało książkę jako idealny prezent. Wonga.com zapytała Polaków także o to, jakich upominków nie wypada wręczyć mamie z okazji jej święta. Niemal jedna trzecia z nas (30%) uważa, że najgorszym pomysłem jest krem przeciwzmarszczkowy. 17% ankietowanych wybrało akcesoria kuchenne, 13% - suplementy i witaminy, a 6% - zastawę stołową. Okazuje się więc, że wystrzegamy się prezentów praktycznych, stawiając na bezpieczną klasykę. A może by tak w tym roku obdarować mamę własnoręcznie wykonaną laurką? Znów poczujemy się jak dzieci, którymi dla naszych mam wciąż przecież jesteśmy!

Drogo nie znaczy lepiej?

Wspaniały bukiet, srebrna biżuteria, kolacja w ulubionej restauracji – piękne prezenty zazwyczaj sporo kosztują. Polacy najwidoczniej jednak wiedzą, jak świętować oszczędnie. Zdecydowana większość z nas – 74% – na prezenty z okazji Dnia Matki planuje w tym roku przeznaczyć nie więcej niż 100 zł. Jedna piąta ankietowanych (21%) zamierza z tej okazji wydać pomiędzy 100 a 300 zł, a jedynie 5% myśli o kwotach powyżej 300 zł. Najwidoczniej wychodzimy z założenia, że liczy się gest i pamięć, a najlepsze upominki nie są wcale najdroższe. Z pewnością nasze mamy zgodzą się z nami w tej kwestii.

Dzień Matki zbliża się wielkimi krokami – zostało już niewiele czasu na wybranie idealnego prezentu. Nie dajmy się jednak porwać zakupowym szaleństwom – w tym roku postarajmy się spędzić wspólnie więcej czasu. To przecież najcenniejsza rzecz, jaką mamy dla mamy!

Co mamy dla mamy_infografika.jpg

O badaniu

1. Badanie poświęcone marce Wonga zostało przeprowadzone przez Ipsos w lipcu 2015 roku na reprezentatywnej próbie użytkowników Internetu w wieku 20-54, próba n=400.

2. Badanie Brand tracking zostało przeprowadzone przez Ipsos w marcu 2016 roku na próbie n=1005.

[1] Badanie poświęcone marce Wonga przeprowadzone przez Ipsos w lipcu 2015 roku, próba n=400

[2] Badanie Brand tracking przeprowadzone przez Ipsos w marcu 2016 roku, próba n=1005

informacje o firmie
informacje o firmie