sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Majowa kumulacja – możemy wydać nawet 2460 złotych

27.04.2016 | Provident Polska SA

Według badania Barometr Providenta, od majówki do Dnia Dziecka nasz portfel może być szczuplejszy o blisko 2,5 tys. zł. Pierwsza Komunia czy Dzień Matki to tylko niektóre okazje, które mogą wpłynąć na kondycję domowego budżetu w piątym miesiącu roku.

Maj to w pierwszym półroczu najbardziej kosztowny miesiąc dla Polaków. Wydatki rozpoczną się już z początkiem długiego weekendu. Jak wynika z Barometru Providenta – cyklicznego badania Polaków, średnia kwota, którą zamierzamy przeznaczyć na majówkę, wynosi 230 zł. To 40 zł więcej, niż deklarowaliśmy jeszcze rok temu.

Według wyników dotychczasowych badań, zanotowaliśmy istotne spadki kosztów związanych z codziennymi wydatkami na żywność. Polacy deklarują, że w „normalny weekend” wydają średnio 140 zł. To o 10 proc. mniej niż w 2015 roku.  Być może właśnie te oszczędności wpływają na poprawę naszego nastroju, a to z kolei może przekładać się na nasze deklaracje o wyższych wydatkach w świąteczne dni mówi Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.

Wydają rodzice i dzieci

Na większy wydatek muszą przygotować się rodzice, których dzieci w maju przystępują do Pierwszej Komunii. Zgodnie z deklaracjami respondenci zamierzają przeznaczyć na ten cel ok. 2000 zł. Natomiast goście, którzy będą na komunijnej uroczystości i przyjęciu przyznają, że wydadzą średnio 400 zł. O 100 zł więcej, niż w poprzednim roku.

Pamiętajmy także, że w maju jest Dzień Matki, co wiąże się z kolejnym wydatkiem, na średnim poziomie ok. 70 zł. Co ciekawe, na upominki z tej okazji kobiety przeznaczą o kilka złotych więcej niż mężczyźni.

Jest to jedna z pierwszych sytuacji, w której to właśnie kobiety deklarują wyższy poziom wydatków. Być może jest to związane z faktem, że bardziej solidaryzują się i doceniają rolę matki mówi Karolina Łuczak, Kierownik ds. Komunikacji w Provident Polska.

Chcąc zdążyć z zakupem odpowiedniego prezentu na Dzień Dziecka, zapewne jeszcze w maju poniesiemy wydatki związane z tym świętem. Średnio jesteśmy gotowi wydać 160 zł.  W tym wypadku najbardziej hojni okazują się dziadkowie, którzy na podarunki dla wnuków przeznaczą prawie 200 zł. Jak pokazuje badanie, Dzień Dziecka to jednak bardziej wielkomiejskie święto. Mieszkańcy największych miast wydadzą ponad 200 zł na prezenty, podczas gdy wydatki osób z mniejszych miejscowości oraz wsi nie przekroczą 160 zł.

Majowe okazje do wydatków mogą znacznie nadszarpnąć nasze portfele. Jeżeli, ktoś zamierza świętować we wszystkie te dni, to w maju musi się liczyć z uszczupleniem domowego budżetu nawet o 2460 zł. Umiar i rozwaga będą więc dobrym doradcą w tym pięknym, lecz jak się okazuje, kosztownym miesiącu podsumowuje Przemysław Kasza.

O Barometrze Providenta

„Barometr Providenta” to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 08-10.04.2016 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie. W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy.

Z Providentem współpracuje ponad 10 tys. osób. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Łuczak
Dyrektorka Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa, Provident Polska
Karolina Łuczak

karolina.luczak@provident.pl

tel: +48 668313014

informacje o firmie

Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.

Provident Polska S.A jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także – w ramach notowań równoległych – na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. IPF działa w 12 krajach na całym świecie i planuje rozwój na kolejnych rynkach. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych. Prezesem Zarządu jest David Parkinson.

Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową - dociera do wszystkich grup klientów, i oferuje szereg produktów: Pożyczkę konsumencką (w różnych wariantach: pożyczkę online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą), pożyczkę konsolidacyjną i pożyczkę dla firm.

Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest responsible lending, czyli odpowiedzialne pożyczanie. W 2014 roku Provident zaprezentował pierwszy raport społeczny na rynku pożyczkowym, w którym podsumowane zostały działania firmy w latach 2012-2013 oraz przedstawił strategię działań na kolejne lata. W 2015 i 2016 roku Provident otrzymał nagrodę Etyczna Firma przyznawaną przez dziennik Puls Biznesu. W 2015 roku Provident będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, został sygnatariuszem Rady Reklamy.

Z Providentem współpracuje ponad 10 tys. osób. Firma jest czterokrotnym laureatem procesu certyfikacji Top Employer (2013, 2014, 2015, 2016).