nowe produkty/usługi kultura/sztuka/rozrywka

Mural Davida Bowiego namalowany farbami Dulux

27.04.2016 | Dulux

Firma AkzoNobel w ramach akcji Dulux Let's Colour przy współpracy ze Stowarzyszeniem Stacja Muranów pomalował mural Davida Bowiego na warszawskim Żoliborzu.

21 kwietnia o godz. 18.00 przy ul. Marii Kazimiery 1 miało miejsce uroczyste odsłonięcie murala, przedstawiającego podobiznę zmarłego niedawno muzyka. - Już od kilku lat w ramach programu Dulux Let's Colour dodajemy kolor i pozytywną energię lokalnym społecznościom. Tym razem AkzoNobel namalował razem ze Stowarzyszeniem Stacja Muranów mural Davida Bowiego, co było doskonałą okazją do włączenia się w społeczny projekt związany z kulturą – mówi Katarzyna Kowalczyk z AkzoNobel, światowego producenta farb dekoracyjnych, reprezentowanego w Polsce przez takie marki jak Dulux, Nobiles, Sadolin oraz Hammerite.

W lutym tego roku Stacja Muranów ogłosiła konkurs na projekt muralu. Wygrał go Dawid Celka i to jego malowidło upamiętnia jedyną wizytę jednego z najważniejszych muzyków drugiej połowy XX wieku w Warszawie. Miejsce umieszczenia muralu nie jest przypadkowe. W 1973 (niektóre źródła mówią o 1976 roku) Bowie odbył w tych okolicach krótki spacer w czasie przerwy w podróży z Moskwy do Paryża.

Muzyk miał niecałą godzinę i z Dworca Gdańskiego udał się w kierunku placu Wilsona (wówczas Komuny Paryskiej). Tam w księgarni kupił kilka płyt, a wśród nich chociażby album zespołu Śląsk, który stał się dla niego później inspiracją do stworzenia utworu „Warszawa”.

informacje o firmie

Czym jest projekt Dulux Let’s Colour?

Dulux Let’s Colour jest globalną inicjatywą marki Dulux, której celem jest przekształcanie szarych przestrzeni w bardziej kolorowe oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją, za pomocą koloru. Wspólnie z mieszkańcami i artystami rozprzestrzeniamy kolor w miastach, zmieniając  życie ludzi na lepsze i sprawiając, że czują się lepiej w miejscach, w których funkcjonują, na co dzień. Naszym celem jest stworzenie  światowego ruchu Dulux Let’s Colour, do którego każdy może dołączyć i zmieniać świat na piękniejszy. Do tej pory malowaliśmy m.in. w Anglii, Francji, Brazylii, Turcji, Indiach i RPA. W 2011 roku do grona krajów, w których projekt jest implementowany, dołączyła Polska. 

Przykłady globalnych realizacji

Brazylia, Francja, Indie, RPA, Holandia, Turcja i Wielka Brytania to kraje, gdzie Dulux Let’s Colour zostawił już swój ślad. Mieszkańcy m.in. Paryża, Rio de Janeiro i Johannesburg’a zakasali rękawy, chwycili wałki i pędzle i przyłączyli się do nas, malując szkoły, ulice i place. Udało się nam zarazić ludzi entuzjazmem i dodać kroplę koloru do kawałka naszego globu.

informacje o firmie

Czym jest projekt Dulux Let’s Colour?

Dulux Let’s Colour jest globalną inicjatywą marki Dulux, której celem jest przekształcanie szarych przestrzeni w bardziej kolorowe oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją, za pomocą koloru. Wspólnie z mieszkańcami i artystami rozprzestrzeniamy kolor w miastach, zmieniając  życie ludzi na lepsze i sprawiając, że czują się lepiej w miejscach, w których funkcjonują, na co dzień. Naszym celem jest stworzenie  światowego ruchu Dulux Let’s Colour, do którego każdy może dołączyć i zmieniać świat na piękniejszy. Do tej pory malowaliśmy m.in. w Anglii, Francji, Brazylii, Turcji, Indiach i RPA. W 2011 roku do grona krajów, w których projekt jest implementowany, dołączyła Polska. 

Przykłady globalnych realizacji

Brazylia, Francja, Indie, RPA, Holandia, Turcja i Wielka Brytania to kraje, gdzie Dulux Let’s Colour zostawił już swój ślad. Mieszkańcy m.in. Paryża, Rio de Janeiro i Johannesburg’a zakasali rękawy, chwycili wałki i pędzle i przyłączyli się do nas, malując szkoły, ulice i place. Udało się nam zarazić ludzi entuzjazmem i dodać kroplę koloru do kawałka naszego globu.