zdrowie sprawy społeczne

Tworzenie trwałej zmiany – jedną z najważniejszych motywacji dobroczyńców

06.04.2016 | Bank BNP Paribas

Tegoroczna czwarta edycja „Indeksu Dobroczynności BNP Paribas 2016” (ang. BNP Paribas Individual Philanthropy Index) mierzy i odzwierciedla zaangażowanie dobroczyńców w czterech regionach – w Europie, w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Stanach Zjednoczonych.

Wyniki Indeksu 2016:

  • Stany Zjednoczone nadal zajmują pierwsze miejsce, a Europa drugie, choć bardzo niewiele brakuje jej do pierwszej pozycji.
  • Wyniki dotyczące darowizn: Stany Zjednoczone nadal pozostają wyraźnym liderem, jeżeli chodzi o kwoty przekazywane lub deklarowane na cele dobroczynne, spośród pozostałych regionów liderem jest Bliski Wschód.
  • Wyniki dotyczące promocji: W czołówce znajduje się Europa i Azja. Europa utrzymuje pierwsze miejsce, ze swoją mocną pozycją w obszarze dobroczynności.
  • Wyniki dotyczące innowacyjności: W Europie w największym stopniu dobroczyńcy są gotowi wprowadzać najwięcej innowacji.

Profil dobroczyńcy 2016:

W 2016 r. dobroczyńca koncentruje się na działaniach związanych z tematem „Zdrowia”, wyjątek stanowi Azja, gdzie na pierwszym planie jest „Środowisko naturalne”. Dobroczyńca chętnie współpracuje zarówno z innymi organizacjami dobroczynnymi (54 proc.), jak i z indywidualnymi dobroczyńcami (53 proc). Planuje przekazać co najmniej 1/3 swojego majątku na cele dobroczynne. Taką postawą odznacza się 13 proc. dobroczyńców na Bliskim Wschodzie, 26 proc. w Europie, 28 proc. w Azji i 38 proc. w Stanach Zjednoczonych.

„Tworzenie trwałej zmiany” („Creating Lasting Change”) – tematem 2016 roku:

Jedną z najważniejszych motywacji dobroczyńców jest osiągnięcie zrównoważonego rezultatu swoich działań (41 proc.). Dobroczyńcy dążą do wdrażania zrównoważonych programów lub inicjatyw, które zapewniałyby potrzebującym stałą, długofalową pomoc (70 proc.). Zaraz za tym celem plasuje się drugi, jakim jest całkowite wyeliminowanie problemu u jego źródła (68 proc.), a trzecim jest stworzenie „samoczynnie napędzającego się programu”, takiego jak przekazywanie wiedzy czy przedsiębiorczość (45 proc.).

Metodą finansowania uznawaną za najlepszą jest długofalowe zapewnienie stałych środków (70 proc.). Zaraz za tym rozwiązaniem znajduje się potrzeba stworzenia organizacji zdolnej do samodzielnego utrzymywania się (57 proc.) lub działalności charytatywnej, która osiągałaby zyski, pozwalające jej na finansowanie swoich celów.

Za najważniejsze trendy w osiąganiu zrównoważonego rezultatu działalności uważa się inwestowanie zaangażowane społecznie (ang. impact investing) (54 proc.) i dobroczynność opartą na współpracy (ang. collaborative philanthropy) (53 proc.). 

 - Zauważamy, że dobroczynność jest realizowana coraz bardziej profesjonalnie. Dla połowy respondentów dobroczynność stanowi nieodłączną część ich życia, ponieważ ich inwestycje, działalność biznesowa oraz styl życia powiązane są z wyznaczonymi celami w zakresie dobroczynności - powiedziała Nathalie Sauvanet, Global Head of Individual Philanthropy w BNP Paribas Wealth Management.

 - Z raportu wynika, że 61 proc. dobroczyńców, potrzebuje wsparcia doradców, aby osiągnąć zrównoważone rezultaty. Ankieta pokazuje oczekiwania i motywacje dobroczyńców, a także wzmacnia naszą determinację do zapewniania im wsparcia bardziej ukierunkowanego na ich potrzeby.- powiedzieli Vincent Lecomte i Sofia Merlo, współzarządzający (ang. Co-CEOs) w BNP Paribas Wealth Management.

Metodyka

Indeks Dobroczynności (ang. Individual Philanthropy Index) mierzy i odzwierciedla zaangażowanie dobroczyńców w czterech regionach – w Europie, w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Stanach Zjednoczonych. Wskaźnik został opracowany na podstawie ankiety, w której wzięło udział 457 osób w czterech regionach. Każda z tych osób posiadała możliwe do zainwestowania aktywa w wysokości co najmniej 5 mln USD. Ankietę przeprowadziła agencja Forbes Insights w 2015 r., od października do grudnia. W 2016 r. realizowana jest czwarta edycja „Indeksu Dobroczynności BNP Paribas” (ang. BNP Paribas Individual Philanthropy Index).

Indeks Dobroczynności BNP Paribas 2016 - raport

Indeks Dobroczynności BNP Paribas 2016 - w skrócie

kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
Dyrektorka Dep. Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka prasowa, BNP Paribas Bank Polska
Izabela Tworzydło

izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl

Sławomir Czajkowski
Kierownik Zespołu ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Sławomir Czajkowski

slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl

Michalina Słupska-Benesz
Ekspertka ds. Relacji z Mediami, BNP Paribas Bank Polska
Michalina Słupska-Benesz

michalina.slupska@bnpparibas.pl

Paweł Sokół
Specjalista ds. PR, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Sokół

pawel.sokol@bnpparibas.pl

Biuro Prasowe
BNP Paribas Bank Polska
Biuro Prasowe

rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl

informacje o firmie