wydarzenia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne

Regionalne spotkania ze Skreiem

W ramach akcji promującej na polskim rynku Norweskiego Dorsza Zimowego Skreia, prowadzonej przez Norweską radę ds. Ryb i Owoców Morza oraz sieć hurtowni Makro Cash & Carry, w Trójmieście, Poznaniu i we Wrocławiu zorganizowany został cykl regionalnych spotkań kulinarnych.

Celem przedsięwzięcia było zaprezentowanie Skreia szefom kuchni oraz menadżerom lokalnych restauracji. Przedstawiciele sektora Horeca z MAKRO ukazali Skreia od strony handlowej, a znani szefowie kuchni przybliżyli możliwości kulinarne ryby.

Przedstawiciele trójmiejskiej gastronomii spotkali się w restauracji „Krew i Woda” w Gdyni. Menu zostało opracowane przez Agatę Wojdę i Mariusza Pieterwasa, będącego szefem kuchni i właścicielem lokalu. Wykorzystano różne techniki kulinarne, pozwalające gościom przekonać się, że Skrei jest rybą, która prezentuje się i smakuje doskonale w rozmaitych daniach. Podane zostały m.in. pierożki ze Skreia z rybnym velouté, czy Skrei z warzywami korzeniowymi, ajwarem i masłem dorszowym.

W poznańskim Hotelu Meridian’s dania serwowane były przez Andrzeja Polana i szefa kuchni hotelu - Artura Tuszyńskiego. Do ich przygotowania wykorzystane zostały akcenty kuchni polskiej. Na stołach pojawił się m.in. Skrei w mleku z kaszanką, salsą z buraków i ogórka oraz granatem, czy Skreia z patelni z palonym ziemniakiem, dojrzewającą kiełbasą, szarą renetą i jarmużem.

We Wrocławiu Andrzej Polan oraz Piotr Kucharski w Akademii Kulinarnej Browar Mieszczański przeprowadzili warsztaty kulinarne dla szefów kuchni oraz dla blogerów i przedstawicieli mediów lokalnych. Spotkania uwieńczone zostały wspólnym obiadem oraz dyskusją na temat tej niezwykłej ryby, którą można cieszyć się tylko przez cztery miesiące w roku.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 28 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 117 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2013/2014 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku obrotowym 2013/2014 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 63 mld euro. Firma zatrudnia około 250 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 31 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego - Media Markt, Saturn - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów - Real i Galerii Kaufhof.