wydarzenia zainteresowania/hobby towary konsumpcyjne

Witek Iwański eksperymentuje ze śliwką kalifornijską

03.03.2016 | California Prune Board

Na początku marca, w Studio Kulinarnym Aruana odbył się pokaz prasowy, podczas którego Witek Iwański, jeden z najbardziej utytułowanych polskich szefów kuchni, zaprezentował koncepcyjne menu będące rezultatem kulinarnych eksperymentów ze śliwką kalifornijską. Smaki sygnowane przez zespół jednej z najlepszych restauracji w Polsce mogą stanowić inspirację do tworzenia nowych dań wykorzystujących wszechstronność zastosowań śliwki suszonej z Kalifornii w sztuce kulinarnej.

Autorskie 6-daniowe menu degustacyjne opracowane przez Witka Iwańskiego dowodzi, że śliwka kalifornijska jest wszechstronnym, oryginalnym i dostępnym przez cały rok składnikiem potraw wykwintnej i ekskluzywnej kuchni. Podczas spektaklu kulinarnych doznań w przestrzeni Studia Aruana, zaserwowano takie dania jak m.in. knäckebröd z makiem, śliwkami kalifornijskimi i świeżym serem z pistacją, śliwkowe consomme z wędzonym masłem i prosem, dziki jeleń ze śliwką kalifornijską i pieczonym burakiem czy też śliwkowy kogel-mogel z marynowanymi owocami.

- „Ułożenie menu ze śliwką kalifornijską było wyzwaniem - z jednej strony chciałem, aby menu było rozbudowane, w postaci kilku dań o różnym stopniu nasycenia, konsystencji i tekstur, z drugiej zaś głównym i dominującym był tylko jeden składnik oraz smak. Na szczęście sama śliwka kalifornijska jest bardzo bogata w smak i aromat, co pozwoliło mi na zaplanowanie ciekawych dań” – mówi Witek Iwański, szef kuchni Restauracji Aruana w Hotelu Narvil.

- „Śliwka kalifornijska odegrała kluczową rolę podczas przygotowania potraw, które mógłbym podzielić na dwie grupy. W niektórych daniach śliwka była zasadniczym składnikiem lub tylko dodatkiem podkreślającym smak. Pojawiły się również potrawy, gdzie wykorzystałem tylko aromat śliwki, a ona sama nie była w daniu zupełnie obecna. Jedną z najciekawszych potraw, jakie przygotowałem na spotkanie ze śliwką kalifornijską, było delikatne consomme śliwkowe. Nie jest to typowa zupa. Bulion był świeży, o intensywnym aromacie śliwki. Oprócz śliwki suszonej użyłem również śliwek świeżych tworząc „napar”. Całość doprawiłem kwaśną cytryną Yuzu pochodzącą z kuchni chińskiej, a potrawę podałem z brązowym masłem i smażonymi ziarnami prosa” – dodaje Witek Iwański.

Zanim śliwka kalifornijska trafiła do kuchni szefa Witka Iwańskiego, przebyła długą drogę. Śliwa odmiany Petite d’Agen, z której pochodzą śliwki kalifornijskie została sprowadzona z Europy do USA w trakcie gorączki złota, pod koniec XIX wieku. Drzewo doskonale zaaklimatyzowało się na żyznych ziemiach Kalifornii. Dziś żniwa we wszystkich kalifornijskich sadach odbywają się raz do roku i trwają zaledwie 30 dni. Dbając o najwyższą jakość produktu, zbiory przeprowadzane są tak, aby żaden owoc nawet przez chwilę nie miał kontaktu z glebą. Świeżo zebrane śliwki są kąpane w krystalicznie czystej, źródlanej wodzie i jeszcze tego samego dnia poddane zaawansowanemu technologicznie procesowi odwaniania – co pozwala na zachowanie stałej, najwyższej jakości owoców.

Mięsista i naturalnie słodka śliwka kalifornijska, ze względu na swoją uznaną jakość, liczne wartości odżywcze oraz wszechstronność kulinarną jest inspirującym produktem dla kucharzy, restauratorów oraz producentów żywności w USA, Europie i Azji.

Specjalnie dla wszystkich smakoszy udostępniamy unikalne przepisy na dania opracowane przez szefa Witka Iwańskiego:

  • knäckebröd z makiem, śliwki kalifornijskie, świeży ser z pistacją,
  • dziki jeleń, śliwka kalifornijska, pieczony burak,
  • kogel-mogel śliwkowy, marynowane owoce.
informacje o firmie

 

O California Prune Board

California Prune Board reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 26 firm konfekcjonujących pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa. Suszona śliwka uważana za część kalifornijskiej bogatej historii, pozostaje istotnym czynnikiem dobrobytu  gospodarczego Kalifornii. Kalifornia zaopatruje 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych oraz 42 procent światowych dostaw suszonych śliwek, będących wygodną, zdrową przekąską, odpowiadającą na potrzeby dzisiejszego, zabieganego stylu życia. California Prune Board jest sponsorem ISNAO (Międzynarodowego Sympozjum Żywieniowych Aspektów Osteoporozy). Członkowie California Prune Board współpracują z IOF (Międzynarodową Fundacją Osteoporozy). Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmie szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie, https://www.pinterest.com/sliwkikali/ oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.

informacje o firmie

 

O California Prune Board

California Prune Board reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 900 plantatorów śliwek oraz 26 firm konfekcjonujących pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa. Suszona śliwka uważana za część kalifornijskiej bogatej historii, pozostaje istotnym czynnikiem dobrobytu  gospodarczego Kalifornii. Kalifornia zaopatruje 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych oraz 42 procent światowych dostaw suszonych śliwek, będących wygodną, zdrową przekąską, odpowiadającą na potrzeby dzisiejszego, zabieganego stylu życia. California Prune Board jest sponsorem ISNAO (Międzynarodowego Sympozjum Żywieniowych Aspektów Osteoporozy). Członkowie California Prune Board współpracują z IOF (Międzynarodową Fundacją Osteoporozy). Więcej informacji, przepisów i video: www.californiaprunes.pl. Śledź California Prune Board na http://www.facebook.com/sliwkikalifornijskie oraz https://instagram.com/sliwki_kalifornijskie/ a także https://www.pinterest.com/sliwkikali/

Przyjaciółka z Kalifornii” – informacje dotyczące kampanii

„Przyjaciółka z Kalifornii” to kampania organizowana przez California Prune Board w Polsce. Jej głównym celem jest przybliżenie informacji na temat walorów zdrowotnych śliwki kalifornijskiej, wysokiej jakości, a także różnorodności wykorzystania tego owocu w kuchni. Kampania informacyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” obejmie szereg inicjatyw adresowanych do konsumentów, partnerów biznesowych oraz mediów, takich jak publikacje badań, spotkania informacyjne, warsztaty kulinarne. Więcej informacji w mediach społecznościowych: facebook.com/sliwkikalifornijskie, instagram.com/sliwki_kalifornijskie, https://www.pinterest.com/sliwkikali/ oraz na stronie poświęconej śliwkom kalifornijskim: http://www.californiaprunes.pl/.