styl życia sprawy społeczne transport ekonomia/biznes/finanse

O 40% wzrosła liczba korzystających z assistance

26.02.2016 | redakcja infoWire.pl

Dowóz leków, zorganizowanie wizyty lekarza w domu, naprawa cieknącego kranu lub pralki, dostarczenie samochodu zastępczego w razie potrzeby – to wszystko i wiele więcej mogą zapewniać usługi assistance, do których przekonuje się coraz liczniejsze grono Polaków. Tym bardziej że – choć nie wszyscy o tym wiedzą – są one zwykle oferowane jako dodatki darmowe.

„W 2015 r. z usług assistance skorzystało 2,5 mln Polaków, czyli o 40% więcej niż w roku 2014. Jest to wynik rekordowy” – zaznacza w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Tomasz Frączek, prezes firmy Mondial Assistance. „Cieszy również zmiana postrzegania usługi. Dla wielu z nas nie jest to już tylko wsparcie samochodowe. Jako główne skojarzenie z assistance są obecnie wskazywane usługi medyczne: zapewnienie rehabilitacji, dowóz leków czy zorganizowanie wizyty pielęgniarki lub lekarza w domu” – dodaje rozmówca.

Jak mówi Anna Karczmarczuk, prezes instytutu badawczego Ipsos: „Zaskoczeniem jest też wzrost liczby osób korzystających z usług pomocowych oferowanych z produktami bankowymi”. W 2015 r. była ona o 35% większa niż w roku 2014.

„Ciągle mamy ok. 40% konsumentów produktów bankowych i ubezpieczeniowych, którzy nie wiedzą, że mają usługę assistance. Jest zatem dużo pracy do zrobienia, jeśli chodzi o świadomość. Niemożliwe, by w XXI w. nie mieć dostępu do usług pomocowych. A skoro są one dostępne, należy z nich korzystać” – twierdzi Tomasz Frączek.

Statystyczny posiadacz usługi assistance ma założoną rodzinę (54%), wyższe wykształcenie (44%) i mieszka w jednym z większych miast (38%). Co istotne, w ciągu ubiegłego roku wzrósł odsetek osób mieszkających samotnie, które korzystają z usługi (o 4%).

załączniki