handel internet technologie ekonomia/biznes/finanse
Wyzwania dla rynku płatności online
Obecny rok przynosi polskiemu rynkowi płatności online sporo wyzwań. Rola obrotu bezgotówkowego rośnie, do czego przyczynia się niewątpliwy rozwój branży e-commerce. Szczególny nacisk musi zostać położony na płatności mobilne realizowane za pomocą jednego kliknięcia.
Co trzeci Polak kupuje za pomocą smartfona, co czwarty – wykorzystuje do tego tablet. Nic dziwnego, że płatności internetowe zyskują na popularności. „Są one stale ulepszane, tak aby konsument mógł zrealizować transakcję sprawnie i szybko oraz aby było to transparentne” – mówi w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Radosław Łach z firmy Dotpay.
Istotne znaczenie dla branży ma wspieranie płatności walutowych. Nasi sprzedawcy coraz częściej wchodzą ze swoimi produktami na rynki zagraniczne i potrzebują rozwiązań umożliwiających rozliczanie się zarówno w złotych, jak i obcych walutach.
Większą popularnością niż dotychczas będą cieszyć się też płatności ratalne i odroczone, pozwalające opłacić zakupy dopiero po jakimś czasie od ich zrobienia. Te formy rozliczenia zostały wprowadzone z myślą o klientach sklepów internetowych, którzy nie zawsze mają w danej chwili pieniądze, a chcą coś kupić.
„Co ważne, upraszczanie i przyśpieszanie procesu płatności nie może pociągać za sobą obniżenia bezpieczeństwa” – podkreśla ekspert.