internet zainteresowania/hobby technologie

Opóźnienia w przesyłaniu strumieniowym uciążliwe dla użytkowników smartfonów: Ericsson Mobility Report

23.02.2016 | Ericsson Sp. z o.o.
  • Opóźnienia w przesyłaniu treści lub pauza w odtwarzaniu wideo prowadzi do zwiększania poziomu stresu u użytkowników mobilnych
  • I odwrotnie, praca bez opóźnień wyzwala pozytywne reakcje emocjonalne i zwiększa zaangażowanie w markę u operatorów mobilnych
  • Raport przewiduje również społecznościowy ruch sieciowy w następnych sześciu latach, który będzie 12-krotnie większy niż ten z ostatnich sześciu

Najnowsza edycja Ericsson Mobility Report wydana z okazji Mobile World Congress, Ericsson (NASDAQ: ERIC) ujawnia wpływ różnych poziomów wydajności sieciowej na użytkowników telefonów i ich postrzeganie operatorów mobilnych i dostawców treści cyfrowych.

Do obiektywnego zmierzenia reakcji emocjonalnych na różne doświadczenia podczas pracy ze smartfonem posłużyła technologia neurobiologii*. Opóźnienia we wczytywaniu stronach internetowych i filmów pod presją czasu spowodowały, że rytm pracy serca użytkowników mobilnych wzrastał średnio o 38%. Sześciosekundowe opóźnienia w przesyłaniu strumieniowym wideo powodowały wzrost poziomu stresu o jedną trzecią. Reasumując, odczuwany stres jest odpowiada stresowi podczas testu z matematyki lub samotnego oglądania horroru i jest większy niż w przypadku stanięcia na skraju wirtualnego klifu. Po rozpoczęciu odtwarzania wideo dodatkowa pauza może spowodować dramatyczny wzrost poziomu stresu.

Podczas tego badania wskaźnik Net Promoter Score (NPS) operatora wzrósł znacząco po połączeniu z pracą bez opóźnień – o 4,5 punktu. Wynik ten został również odzwierciedlony podczas pomiaru zaangażowania emocjonalnego przy użyciu wskaźnika motywacyjnego opartego na neurobiologii.

Jednakże wskaźnik NPS operatora spadł o średnio cztery punkty przy przeciętnej prędkości odtwarzania i opóźnieniom związanym z ponownym buforowaniem. Co interesujące, średnie opóźnienia oznaczały podwójny wynik negatywny dla operatorów mobilnych: zmniejszały pozytywne postrzeganie marki i zwiększały chęć do zmiany operatora na innego.

Inne wnioski z Ericsson Mobility Report – edycja Mobile World Congress:

  • Korzystanie z serwisów społecznościowych jest na drugim miejscu po wideo w kontekście wzrostu ruchu mobilnego generowanego podczas jazdy. W ciągu sześciu kolejnych lat łączny ruch społecznościowy będzie około 12-krotnie większy niż w ciągu ostatnich sześciu lat
  • W czwartym kwartale 2015 roku liczba abonamentów telefonicznych wzrosła o 68 milionów; najbardziej w Indiach (21 milionów), potem w Chinach (6 milionów), USA (5 milionów), Birmie (5 milionów) i Nigerii (3 miliony)
  • Łączna liczba subskrybcji komórkowych w czwartym kwartale 2015 roku osiągnęła 100% penetracji przy ok. 7,3 mld – taka sama liczba abonamentów, jak ludzi na całym świecie
  • Globalny ruch danych komórkowych wzrósł o 65% miedzy czwartym kwartałem 2014 roku a czwartym kwartałem 2015 roku
  • Na świecie jest obecnie miliard subskrybcji LTE, z czego około 160 milionów doszło w czwartym kwartale 2015

*technologia elektroencefalografii bezprzewodowej (EEG), wyposażenie do mierzenia pulsu i ruchu oka

 Zobacz pełną wersję raportu

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska