internet media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Raport mfind.pl i Rzecznika Finansowego: Z którymi ubezpieczycielami szybko skontaktujesz się przez e-mail lub live chat? Test obsługi klienta

17.02.2016 | mfind

Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl we współpracy z Rzecznikiem Finansowym sprawdził, z którymi ubezpieczycielami komunikacyjnymi klient może wygodnie skontaktować się przez e-mail lub live chat oraz jak długo będzie czekał na odpowiedź towarzystwa w nowoczesnym kanale komunikacji.

Współcześni klienci coraz chętniej do kontaktu z firmami wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji - pocztę e-mail, czaty na żywo czy też serwisy społecznościowe. Bardzo często jakość obsługi online decyduje o tym, jak postrzegana jest dana marka. Zespół porównywarki ubezpieczeń mfind.pl sprawdził, jak w kontakcie przez internet radzą sobie ubezpieczyciele komunikacyjni.

Wysłałeś pytanie e-mailem? Na odpowiedź poczekasz nawet… 5 dni

Z raportu wynika, że z prawie wszystkimi towarzystwami skontaktujemy się poprzez adres e-mail lub formularz kontaktowy na stronie internetowej. Większość ubezpieczycieli odpowiadała na wiadomość klienta w czasie do 6 godzin. Najlepiej wypadły SKOK Ubezpieczenia (21 min), Ergo Hestia (35 min), Link4 (43 min), HDI (46 min) oraz TUW Pocztowe (47 min). Dużo do poprawy mają AVIVA, Benefia, Concordia oraz InterRisk, od których tester nie otrzymał odpowiedzi. Z kolei na odpowiedź od PZU pytający czekał… ponad 5 dni!

Co ciekawe, nie wszystkie towarzystwa udzieliły prawidłowych odpowiedzi na pytanie testowe. AXA Direct, Proama oraz TUW Pocztowe odpisały wymijająco, a Generali i Warta udzieliły nieprawidłowych odpowiedzi.

Warto zauważyć, że nie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe stosują autorespondery z potwierdzeniem przesłania zapytania oraz potwierdzenia przeczytania wiadomości przez konsultanta.

Czat na żywo z konsultantem to rzadkość

Niestety z raportu mfind wynika, że tylko 5 z 23 badanych towarzystw oferuje klientom najwygodniejszą i najszybszą formę kontaktu - czat na żywo. Na pochwałę zasługują w tej kategorii Link4, PZU, Gothaer, Uniqa oraz AXA Direct. Najszybszy był konsultant Gothaer, który odpisał w ciągu 21 sekund!

- Klienci coraz chętniej szukają informacji o ubezpieczeniach w internecie i korzystają z możliwości zakupu polisy online. Bardzo często kupujący chce rozwiać swoje wątpliwości i uzyskać szybką odpowiedź, od której uzależnia decyzję o zakupie. Dlatego towarzystwa ubezpieczeniowe powinny dbać o to, aby ich konsultanci byli łatwo dostępni właśnie w tych najwygodniejszych i najszybszych kanałach komunikacji - mailowo czy też przez live chat - przekonuje Bartosz Salwiński, współzałożyciel i prezes zarządu porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

Pełny raport wraz z infografikami można przeczytać w serwisie Akademia ubezpieczeń mfind.

Metodologia badania

Badanie obsługi e-mailowej i live chatów 23 towarzystw oferujących ubezpieczenia komunikacyjne przeprowadzono w dniach od 27 listopada do 7 grudnia 2015 r. Każdemu ubezpieczycielowi zadano te same pytania testowe.

 

informacje o firmie

Znalezienie w internecie najlepszej oferty ubezpieczenia komunikacyjnego może być szybkie i proste dzięki porównywarce mfind.pl, która cechuje się: 

  • samodzielnym sprawdzaniem historii wypadkowej przy współpracy z ubezpieczycielami.
  • przedstawianiem rzetelnych i obiektywnych wyników kalkulacji ofert największej liczby ubezpieczycieli – współpracuje z największymi w Polsce towarzystwami ubezpieczeniowymi, wśród których są m.in. AVIVA, Proama, Benefia24, AXA Direct, You Can Drive, MTU, LINK4, Liberty Ubezpieczenia, Uniqa. mfind.pl porównuje i wybiera najlepsze opcje ubezpieczenia spośród nawet 76 ofert ubezpieczycieli.
  • możliwością stworzenia indywidualnego konta klienta umożliwiającego zachowanie wszystkich wprowadzonych danych dotyczących kierowcy oraz samochodu.
  • bezpieczeństwem danych użytkowników, które udostępniane są wyłącznie towarzystwom ubezpieczeniowym w celu przygotowania konkretnej oferty ubezpieczenia.
  • oficjalnym informowaniem o podjętej współpracy reklamowej z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi.
  • największą, kompletną bazą samochodów wśród internetowych porównywarek OC/AC z wygodną, intuicyjną wyszukiwarką.
  • pomocą specjalistów z branży ubezpieczeniowej, którzy przygotowują ofertę dopasowaną do potrzeb klienta oraz odpowiadają na wszelkie wątpliwości związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Doradcy mfind.pl troszczą się o Klientów także w trakcie likwidacji szkód.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez mfind.pl, aż 82% Polaków słyszało o możliwości zakupu ubezpieczeń OC/AC przez internet, a już 30% skorzystało z zakupu polisy OC/AC online.

Zebrane dane pokazują również, że aż 95,5% Polaków kupujących polisy ubezpieczeniowe przez internet jest zadowolonych z przeprowadzonej transakcji. Co więcej, klienci, którzy już raz zakupili polisę drogą cyfrową, chętnie skorzystają z tej formy ponownie - trend ten potwierdza ponad 97% badanych. Dla 59% Polaków cena składki OC/AC jest priorytetowym kryterium podczas zakupu polisy. Z kolei dla 50,7% najważniejszy jest zakres usług, które obejmuje ubezpieczenie.

***

mfind.pl jest jednym z największych w Polsce serwisów internetowych umożliwiających porównanie ofert ubezpieczeń komunikacyjnych - od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz autocasco (AC). Portal oprócz porównywarki OC/AC obejmuje również Akademię mfind - poradnikowy serwis ubezpieczeniowy publikujący aktualności, praktyczne porady i ciekawostki z branży. Serwis współpracuje z największymi w Polsce towarzystwami ubezpieczeniowymi, wśród których są m.in. AVIVA, Gothaer, Proama, Benefia Vienna Insurance Group, AXA Direct, Generali, UNIQA, Ergo Hestia, Link4, Allianz, Liberty Ubezpieczenia. Od początku swojej działalności mfind odwiedziło ponad 1,5 mln klientów, a liczba ta dynamicznie rośnie.

W 2015 roku udziałowcem spółki mfind został fundusz Internet Ventures FIZ, którego współudziałowcami są Krajowy Fundusz Kapitałowy i MCI Management. Wartość transakcji wyniosła 6 mln złotych, a pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój serwisu.

Kalkulator OC mfind zapewnia użytkownikom oszczędność czasu i pieniędzy. Jego kluczowym atutem jest dokładność porównania ofert. W serwisie mfind każdą polisę można kupić online, a wyliczona cena nie różni się od tej w towarzystwie ubezpieczeniowym. Porównywarka mfind dba również o bezpieczeństwo transakcji, które chroni certyfikat spełniający wymogi największych banków i ubezpieczycieli.

Więcej informacji www.mfind.pl.

informacje o firmie

Znalezienie w internecie najlepszej oferty ubezpieczenia komunikacyjnego może być szybkie i proste dzięki porównywarce mfind.pl, która cechuje się: 

  • samodzielnym sprawdzaniem historii wypadkowej przy współpracy z ubezpieczycielami.
  • przedstawianiem rzetelnych i obiektywnych wyników kalkulacji ofert największej liczby ubezpieczycieli – współpracuje z największymi w Polsce towarzystwami ubezpieczeniowymi, wśród których są m.in. AVIVA, Proama, Benefia24, AXA Direct, You Can Drive, MTU, LINK4, Liberty Ubezpieczenia, Uniqa. mfind.pl porównuje i wybiera najlepsze opcje ubezpieczenia spośród nawet 76 ofert ubezpieczycieli.
  • możliwością stworzenia indywidualnego konta klienta umożliwiającego zachowanie wszystkich wprowadzonych danych dotyczących kierowcy oraz samochodu.
  • bezpieczeństwem danych użytkowników, które udostępniane są wyłącznie towarzystwom ubezpieczeniowym w celu przygotowania konkretnej oferty ubezpieczenia.
  • oficjalnym informowaniem o podjętej współpracy reklamowej z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi.
  • największą, kompletną bazą samochodów wśród internetowych porównywarek OC/AC z wygodną, intuicyjną wyszukiwarką.
  • pomocą specjalistów z branży ubezpieczeniowej, którzy przygotowują ofertę dopasowaną do potrzeb klienta oraz odpowiadają na wszelkie wątpliwości związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Doradcy mfind.pl troszczą się o Klientów także w trakcie likwidacji szkód.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez mfind.pl, aż 82% Polaków słyszało o możliwości zakupu ubezpieczeń OC/AC przez internet, a już 30% skorzystało z zakupu polisy OC/AC online.

Zebrane dane pokazują również, że aż 95,5% Polaków kupujących polisy ubezpieczeniowe przez internet jest zadowolonych z przeprowadzonej transakcji. Co więcej, klienci, którzy już raz zakupili polisę drogą cyfrową, chętnie skorzystają z tej formy ponownie - trend ten potwierdza ponad 97% badanych. Dla 59% Polaków cena składki OC/AC jest priorytetowym kryterium podczas zakupu polisy. Z kolei dla 50,7% najważniejszy jest zakres usług, które obejmuje ubezpieczenie.

***

mfind.pl jest jednym z największych w Polsce serwisów internetowych umożliwiających porównanie ofert ubezpieczeń komunikacyjnych - od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz autocasco (AC). Portal oprócz porównywarki OC/AC obejmuje również Akademię mfind - poradnikowy serwis ubezpieczeniowy publikujący aktualności, praktyczne porady i ciekawostki z branży. Serwis współpracuje z największymi w Polsce towarzystwami ubezpieczeniowymi, wśród których są m.in. AVIVA, Gothaer, Proama, Benefia Vienna Insurance Group, AXA Direct, Generali, UNIQA, Ergo Hestia, Link4, Allianz, Liberty Ubezpieczenia. Od początku swojej działalności mfind odwiedziło ponad 1,5 mln klientów, a liczba ta dynamicznie rośnie.

W 2015 roku udziałowcem spółki mfind został fundusz Internet Ventures FIZ, którego współudziałowcami są Krajowy Fundusz Kapitałowy i MCI Management. Wartość transakcji wyniosła 6 mln złotych, a pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój serwisu.

Kalkulator OC mfind zapewnia użytkownikom oszczędność czasu i pieniędzy. Jego kluczowym atutem jest dokładność porównania ofert. W serwisie mfind każdą polisę można kupić online, a wyliczona cena nie różni się od tej w towarzystwie ubezpieczeniowym. Porównywarka mfind dba również o bezpieczeństwo transakcji, które chroni certyfikat spełniający wymogi największych banków i ubezpieczycieli.

Więcej informacji www.mfind.pl.