media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

UNIQA Instytucją Roku 2015

  • UNIQA zajęła drugie miejsce w kategorii Najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych rankingu Instytucja Roku 2015
  • Badanie przeprowadził niezależny portal MojeBankowanie.pl
  • UNIQA stale wprowadza zmiany, które poprawiają jakość obsługi klienta

 

UNIQA została Instytucją Roku 2015. W ubezpieczeniowej kategorii Najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych zajęła drugą pozycję. Eksperci z niezależnego portalu MojeBankowanie.pl zbadali dostępność i łatwość kontaktu w 23 firmach ubezpieczeniowych.

W 2015 r. eksperci portalu MojeBankowanie.pl przeprowadzili 5 edycji badania zdalnych kanałów kontaktu. Łącznie od marca do grudnia wykonali 1250 telefonów oraz przesłali 1250 zapytań e-mailowych lub poprzez formularz kontaktowy. Sprawdzili także strony www. Przyjrzeli się w sumie 23 firmom ubezpieczeniowym. W efekcie UNIQA uplasowała się na drugiej pozycji w kategorii Najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych. I tym samym uzyskała tytuł Instytucja Roku 2015. Celem rankingu Instytucja Roku 2015 jest promowanie i wyróżnianie firm proklienckich. Dla UNIQA to już kolejne wyróżnienie w tym roku –przyznano nam także nagrodę Wybór Konsumenta.

- Jeszcze trzy lata temu nie mieliśmy infolinii obsługującej klientów, a jedynie udostępnialiśmy możliwość rejestracji szkody przez telefon. Dużo zainwestowaliśmy od tego czasu zarówno w ludzi, jak i narzędzia. Tym bardziej cieszy nas, że zajęliśmy tak wysoką pozycję w rankingu portalu MojeBankowanie.pl – mówi Andrzej Jarczyk, prezes spółek UNIQA w Polsce. – Nagroda nie sprawi, że spoczniemy na laurach. Już w najbliższych miesiącach wystartujemy z całkiem odmienioną stroną www, która będzie bardziej przyjazna klientowi.

Badanie przeprowadzone przez portal MojeBankowanie.pl składa się z trzech głównych bloków, które odpowiadają sposobowi szukania i kontaktu klienta z instytucją finansową. Po pierwsze, eksperci przyjrzeli się stronom www ubezpieczycieli i zakładce Kontakt. Po drugie, zweryfikowali, jak szybko i łatwo klient może uzyskać potrzebne informacje. Po trzecie zaś, sprawdzili kontakt drogą elektroniczną (e-mail, formularz kontaktowy).

Jak podkreśla portal MojeBankowanie.pl w podsumowaniu pięciu edycji badania, UNIQA była liderem wprowadzania zmian korzystnych dla klienta w ubiegłym roku.

- Od kilku lat stawiamy w centrum uwagi klienta. Nasze działania koncentrujemy na zaspokajaniu jego potrzeb. Umożliwiamy klientom choćby skontaktowanie się z UNIQA za pośrednictwem wielu kanałów zintegrowanych w aplikacji Contact Center, łączącej obsługę połączeń telefonicznych, e-mail, SMS oraz chat – mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Centrum Klienta w UNIQA. – Omnikanałowość i budowa zintegrowanych systemów obsługi klienta od dawna należą do elementów naszej strategii.

W ostatnim roku UNIQA wprowadziła również szereg zmian na stronie www, mających na celu jeszcze większe ułatwienie kontaktu klienta z UNIQA.

- Niezależnie od formy kontaktu zawsze po drugiej stronie znajduje się człowiek. Konsultanci Contact Center decydują o jakości udzielanej informacji lub usługi. To ich wiedza, doświadczenie i zaangażowanie wpływają na zadowolenie klientów z obsługi. Dbamy o to, aby klient uzyskał wszystkie interesujące informacje w czasie jednego kontaktu z nami. Dlatego nieustannie inwestujemy w rozwój naszych pracowników. Oprócz szkoleń produktowych i z wiedzy likwidacyjnej kluczowe są także szkolenia z obsługi klienta – mówi Przemysław Hendzlik, kierownik Działu Telefonicznej Obsługi Klienta w UNIQA.

Celem rankingu Instytucja Roku 2015 jest promowanie i wyróżnianie firm, które są proklienckie. W innej kategorii tego rankingu – Jakość obsługi w placówkach - UNIQA znalazła się na 6. pozycji.

MojeBankowanie.pl to portal o tematyce finansowo-biznesowej, oferujący treści i narzędzia ułatwiające podejmowanie decyzji związanych z trzema ważnymi branżami w Polsce: bankową, ubezpieczeniową i telekomunikacyjną. Ważnym zadaniem portalu jest sporządzanie rankingów jakości pracy banków, towarzystw ubezpieczeniowych oraz firm telekomunikacyjnych.

Więcej o UNIQA oraz jej produktach na www.uniqa.pl

Wszystkie informacje o rankingu oraz wyniki są dostępne na stronie www.instytucjaroku.pl

kontakt dla mediów
Maciej Krzysztoszek
Rzecznik prasowy, UNIQA Polska
Maciej Krzysztoszek

maciej.krzysztoszek@uniqa.pl

informacje o firmie

UNIQA Polska

UNIQA w Polsce reprezentują spółki UNIQA TU S.A. oraz UNIQA TU na Życie S.A., oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Obecnie UNIQA TU S.A. zajmuje 5. pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Produkty UNIQA można kupić zarówno w ramach sieci wyłącznej, składającej się ze 130 placówek, jak też w multiagencjach oraz u brokerów i dealerów samochodowych. UNIQA jest laureatem konkursu Solidny Pracodawca 2014. W 2014 r. otrzymała również nagrody: Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2014” za ubezpieczenie domów i mieszkań Twój DOM Plus, „Modernizacja Roku 2013” w kategorii „Obiekty biurowe”, Polską Nagrodę Innowacyjności Forum Przedsiębiorczości „Najwyższa Jakość Quality International” oraz Certyfikat „Innowacyjna Firma” za Portal Obsługi Sprzedaży POS, a także Certyfikat „Dobra Polisa” dla ubezpieczenia mieszkania ze składką płatną miesięcznie. Z kolei w 2016 r. UNIQA zdobyła nagrodę Wybór Konsumenta. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG. Więcej informacji: www.uniqa.pl

Grupa UNIQA

Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. 22 000 pracowników i współpracowników obsługuje 10 mln klientów w 19 krajach. UNIQA i Raiffeisen Insurance to dwie silne marki, gwarantujące bardzo dobrą podstawę do dalszego rozwoju. UNIQA jest obecna w 15 krajach Europy: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Kosowie, Chorwacji, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Czechach, Ukrainie i Węgrzech. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe we Włoszech, Szwajcarii i Liechtensteinie.

załączniki

kontakt dla mediów
Maciej Krzysztoszek
Rzecznik prasowy, UNIQA Polska
Maciej Krzysztoszek

maciej.krzysztoszek@uniqa.pl

informacje o firmie

UNIQA Polska

UNIQA w Polsce reprezentują spółki UNIQA TU S.A. oraz UNIQA TU na Życie S.A., oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Obecnie UNIQA TU S.A. zajmuje 5. pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Produkty UNIQA można kupić zarówno w ramach sieci wyłącznej, składającej się ze 130 placówek, jak też w multiagencjach oraz u brokerów i dealerów samochodowych. UNIQA jest laureatem konkursu Solidny Pracodawca 2014. W 2014 r. otrzymała również nagrody: Laur Konsumenta – Odkrycie Roku 2014” za ubezpieczenie domów i mieszkań Twój DOM Plus, „Modernizacja Roku 2013” w kategorii „Obiekty biurowe”, Polską Nagrodę Innowacyjności Forum Przedsiębiorczości „Najwyższa Jakość Quality International” oraz Certyfikat „Innowacyjna Firma” za Portal Obsługi Sprzedaży POS, a także Certyfikat „Dobra Polisa” dla ubezpieczenia mieszkania ze składką płatną miesięcznie. Z kolei w 2016 r. UNIQA zdobyła nagrodę Wybór Konsumenta. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG. Więcej informacji: www.uniqa.pl

Grupa UNIQA

Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. 22 000 pracowników i współpracowników obsługuje 10 mln klientów w 19 krajach. UNIQA i Raiffeisen Insurance to dwie silne marki, gwarantujące bardzo dobrą podstawę do dalszego rozwoju. UNIQA jest obecna w 15 krajach Europy: Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Kosowie, Chorwacji, Macedonii, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Czechach, Ukrainie i Węgrzech. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe we Włoszech, Szwajcarii i Liechtensteinie.