praca ekonomia/biznes/finanse

Najpierw przetrwanie, potem rozwój

19.01.2016 | EFL

Tylko co piąty polski przedsiębiorca uznaje wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w firmie za czynnik warunkujący osiągnięcie sukcesu – wynika z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”. Wskazuje to, że pojęcie „sukces rynkowy” oznacza dla MŚP w ogóle prowadzenie działalności i utrzymanie sprzedaży.

Aby osiągnąć sukces rynkowy, niezbędne jest zdaniem przedsiębiorców dbanie o jakość produktów i usług (59,8 proc.), elastyczność, szybkie dopasowanie do ewoluujących oczekiwań rynku (34,2 proc.) oraz nastawienie na satysfakcję klientów (30,2 proc.) – to kluczowe czynniki sukcesu rynkowego. Innowacyjność nie jest przez większość z nich nawet brana pod uwagę. Nie dziwi więc, że ponad połowa przedsiębiorców planuje w nadchodzących miesiącach skupić się na zwiększeniu skali sprzedaży – 53 proc., a 33 proc. mówi o koncentracji na tym, aby w ogóle przetrwać na rynku. Jedynie 2 proc. jako cel stawia sobie udoskonalenie produktów. To obraz, jaki wyłania się z raportu EFL „Innowacje w MŚP. Pod lupą”.

Raport wieloaspektowo prezentuje stosunek polskich przedsiębiorców do tematyki innowacji, opierając się na jednoznacznych danych liczbowych. Na ich podstawie obnaża wiele paradoksów, często wynikających z niezrozumienia, czym jest innowacyjność i czemu należy się o nią starać.

Dzięki badaniom oraz formule pogłębionych wywiadów z przedsiębiorcami – naszymi klientami – otrzymujemy wszechstronny obraz przedsiębiorcy, który zdecydował się na wprowadzenie innowacji lub zachował do nich dystans – mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL.

Podsumowanie najważniejszych wyników raportu, wraz z omówieniem tematyki innowacyjności, zawiera załączony materiał filmowy.

kontakt dla mediów
Maja Lidke
Doradca Zarządu ds. PR, Europejski Fundusz Leasingowy SA
Maja Lidke

maja.lidke@efl.com.pl

tel: 603 630 166

informacje o firmie
EFL

Europejski Fundusz Leasingowy SA powstał w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Od 2001 roku EFL jest częścią Grupy Crédit Agricole, co gwarantuje firmie finansową stabilność i bezpieczeństwo oraz pozwala korzystać z wiedzy i doświadczeń instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. EFL konsekwentnie poszerza zakres rozwiązań dla biznesu. Spółka oferuje szeroki pakiet produktów: leasing, pożyczkę, wynajem długoterminowy, ubezpieczenia i  faktoring. Od ponad 24 lat współpracuje z najbardziej liczącymi się producentami i dostawcami maszyn, urządzeń, pojazdów oraz innych środków trwałych. Firmę wyróżniono m.in. czterokrotnie tytułem: Firmy Przyjaznej Klientowi i dwukrotnie Finansowej Marki Roku. Już ponad 253 tysięcy klientów wybrało EFL na swojego partnera w biznesie. Więcej na: www.efl.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Maja Lidke
Doradca Zarządu ds. PR, Europejski Fundusz Leasingowy SA
Maja Lidke

maja.lidke@efl.com.pl

tel: 603 630 166

informacje o firmie
EFL

Europejski Fundusz Leasingowy SA powstał w 1991 roku jako jedna z pierwszych firm leasingowych w Polsce. Od 2001 roku EFL jest częścią Grupy Crédit Agricole, co gwarantuje firmie finansową stabilność i bezpieczeństwo oraz pozwala korzystać z wiedzy i doświadczeń instytucji finansowej o międzynarodowym zasięgu. EFL konsekwentnie poszerza zakres rozwiązań dla biznesu. Spółka oferuje szeroki pakiet produktów: leasing, pożyczkę, wynajem długoterminowy, ubezpieczenia i  faktoring. Od ponad 24 lat współpracuje z najbardziej liczącymi się producentami i dostawcami maszyn, urządzeń, pojazdów oraz innych środków trwałych. Firmę wyróżniono m.in. czterokrotnie tytułem: Firmy Przyjaznej Klientowi i dwukrotnie Finansowej Marki Roku. Już ponad 253 tysięcy klientów wybrało EFL na swojego partnera w biznesie. Więcej na: www.efl.pl