styl życia zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka

„Przebudzenie Mocy” połączy pokolenia fanów Star Wars?

17.12.2015 | empik.com

Tej zimy na ekranach kin pojawi się najgorętszy tytuł w całej galaktyce. Dnia 18 grudnia odbędzie się światowa premiera najbardziej wyczekiwanego film roku – najnowszej części „Gwiezdnych wojen”. Empik.com, we współpracy z star-wars.pl, przeprowadził badanie aby stworzyć sylwetkę polskiego fana gwiezdnej sagi. Zobaczcie kim są i czego spodziewają się po „Przebudzeniu Mocy”.

Jak budzi się moc?
„Przebudzenie Mocy” to siódma część gwiezdnej sagi i jednocześnie otwarcie trzeciej trylogii. Akcja ma rozgrywać się 32 lata po „Powrocie Jedi”. To powrót do korzeni. Ponownie pojawią się aktorzy znani z pierwszej trylogii, nagrywany był na taśmie 35 mm i zdecydowanie mniej w porównaniu do części I-III będzie komputerowo generowanych postaci i efektów specjalnych. Rozbudza to oczekiwania fanów. Spodziewają się oni, że nowa odsłona będzie przynajmniej tak dobra jak ich ulubione części, a aż 20% z nich oczekuje, że „Przebudzenie mocy” przebije wszystkie dotychczasowe części.

Kim jest typowy gwiezdny fan?
Najzagorzalsi fani kosmicznej sagi to w 92% mężczyźni, a w 8% kobiety. Wśród tych żyjących w związkach jest ponad 20% osób, których partner podziela ich pasję. Partnerzy pozostałej grupy, choć nie są na bieżąco z tematyką Gwiezdnych Wojen, to w zdecydowanej większości chętnie wybiorą się do kin towarzysząc fanom.

Imperium deklasuje. Najmroczniejsze widmo. Czy będzie prawdziwe Przebudzenie Mocy?
Przytłaczająca większość fanów za najlepszy film uznała „Imperium kontratakuje” (56%). Najgorzej jest oceniane „Mroczne widmo” – aż 48% badanych uważa go za najgorszą część sagi. Wszyscy z niecierpliwością czekają na najnowszy film (69% fanów ma już wykupione bilety) i większość z nich, bo aż 77%, spodziewa się, że „Przebudzenie Mocy” przynajmniej dorówna ich ulubionej trylogii.

Dzielą ich trylogie, ale łączy niechęć do Mrocznego Widma.
Wśród fanów przeważają zwolennicy pierwotnej trylogii, powstałej na przełomie lat 70. i 80. Odpowiedziało się za nią 83%, za nową tylko 17 %. Nowsza trylogia oceniana jest gorzej w każdym przedziale wiekowym, choć da się zauważyć, że im fani młodsi, tym jednak chętniej skłaniają się ku nowszej odsłonie. Zaskakujące jest, że choć zwolennicy poszczególnych trylogii różnią się pod wieloma względami (np. najlepszy film z całej sagi to wg jednych „Imperium Kontratakuje”, a wg drugich „Zemsta Shitów”), to nieodmiennie jako najgorszy film wskazują „Mroczne Widmo”.

Z ojca na syna
Kolejnym spoiwem, które łączy tym razem różne pokolenia fanów, jest pasja do ”Star Wars” przekazywana z pokolenia na pokolenie. Prawie połowa fanów (44%) powyżej 30 roku życia swoim hobby zaraziła własne dzieci, a 34 % młodszych gwiezdnych maniaków (od nastolatków do 29 roku życia) deklaruje, że poznali i pokochali sagę właśnie dzięki swoim rodzicom.

Kasowy rekord wszech czasów murowany
Jeszcze zanim „Przebudzenie Mocy” weszło do kin – już stało się internetowym hitem. Pierwszy zwiastun miał 58,3 mln wyświetleń, w ciągu zaledwie 7 dni – co dało, na ten moment, rekord odsłon wszech czasów. Drugi teaser ustanowił rekord Guinessa – w ciągu pierwszej doby obejrzano go aż 30,65 mln razy. Bilety rozchodzą się w ekspresowym tempie i rekordowych ilościach. Kina jeszcze nigdy nie odnotowały takiego zainteresowania żadnym filmem!

Więcej informacji o najnowszym filmie i fanach znajduje się na infografice: http://www.empik.com/star-wars/przebudzenie-mocy

Infografika zawiera wyniki badania ankietowego empik.com przeprowadzonego we współpracy z serwisem star-wars.pl – Bastion polskich fanów Star Wars (N=1029).

informacje o firmie

Zarówno www.empik.com, jak i sklepami internetowymi www.smyk.com, www.empiktravel.pl i www.empikfoto.pl - zarządza spółka E-commerce Services. Wieloletnie doświadczenie i wiedza E-commerce Services na temat specyfiki polskiego rynku e-commerce, przekładają się na dynamikę rozwoju marki empik.com oraz na silny związek z Klientami. Spółka E-commerce Services należy do portfela funduszu Empik Media & Fashion S.A., notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

informacje o firmie

Zarówno www.empik.com, jak i sklepami internetowymi www.smyk.com, www.empiktravel.pl i www.empikfoto.pl - zarządza spółka E-commerce Services. Wieloletnie doświadczenie i wiedza E-commerce Services na temat specyfiki polskiego rynku e-commerce, przekładają się na dynamikę rozwoju marki empik.com oraz na silny związek z Klientami. Spółka E-commerce Services należy do portfela funduszu Empik Media & Fashion S.A., notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.