transport ekonomia/biznes/finanse

OPONEO: Podsumowanie wyników za III kwartał 2015

10.11.2015 | Oponeo

Grupa Kapitałowa OPONEO.PL konsekwentnie kontynuuje strategię zwiększania przychodów oraz powiększania bazy klientów. Podobnie jak w poprzednich kwartałach tendencja wzrostowa została utrzymana także w III kwartale 2015 roku. Przychody za III kwartał wzrosły o 29% .

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto za III kwartał 2015 roku wyniosły 67,4 mln zł. 29% procentowy wzrost przychodów to efekt 32% wzrostu zamówień ogółem w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku.

Przychody narastająco za trzy kwartały br. wyniosły 255,7 mln zł wobec przychodów wielkości 195,4 mln zł uzyskanych po trzech kwartałach 2014 roku.

Wynik netto za III kwartał 2015 roku wyniósł -2 mln zł i był korzystniejszy od straty  netto w wysokości -2,3 mln zł za III kwartał roku ubiegłego. Łącznie po trzech kwartałach 2015 roku zysk netto ukształtował się na poziomie 3,5 mln zł, podczas gdy na koniec września 2014 roku Grupa Kapitałowa OPONEO.PL odnotowała wynik netto wielkości 36 tys. zł.

- Trzeba podkreślić, że znacząco zwiększone przychody i poprawiony wynik finansowy w stosunku do ubiegłorocznego zostały osiągnięte w kwartale, który z punktu widzenia branży oponiarskiej jest okresem słabszym ze względu na brak pików sprzedażowych związanych z wymianą opon – podkreśla Michał Butkiewicz, Dyrektor Zarządzający OPONEO.PL S.A.

Przychody z zamówień krajowych, które stanowiły 61% przychodów ogółem w III kwartale 2015 roku wzrosły o 26% k/k. Wzrost zamówień zrealizowanych przez Grupę OPONEO w Polsce wyniósł 29%. Na polskim rynku wciąż bardzo dobrze rozwija się sprzedaż opon wraz z usługą montaży w serwisach wulkanizacyjnych.  Ilość serwisów partnerskich wzrosła o 31% w stosunku do stanu na koniec III kwartału 2014 roku. Na dzień 30 września 2015 roku usługa dostępna była w 889 warsztatach w Polsce.

Ilość zamówień zagranicznych wzrosła o 37%, co bezpośrednio wpłynęło na zwiększenie przychodów ze sprzedaży zagranicznej o 32% k/k. Największą ilość zamówień zagranicznych Grupa zrealizowała na rynku brytyjskim (34% wszystkich zamówień zagranicznych).

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
Relacje Inwestorskie, OPONEO.PL S.A.
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

tel: +48 516 005 007

OPONEO.PL S.A.
PR produktowy

pr@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 12

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma posiada także popularne forum RTV AGD – Elektroda.pl i jest współwłaścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.ir.oponeo.pl.

załączniki

kontakt dla mediów
Monika Siarkowska
Relacje Inwestorskie, OPONEO.PL S.A.
Monika Siarkowska

monika.siarkowska@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 94

tel: +48 516 005 007

OPONEO.PL S.A.
PR produktowy

pr@oponeo.pl

tel: +48 52 374 03 12

informacje o firmie

OPONEO.PL S.A. od 2007 roku jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest liderem w sprzedaży internetowej opon na polskim rynku. Spółka oprócz serwisów dedykowanych polskim klientom, takich jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl posiada również ponad 20 sklepów zagranicznych. Marką spółki i jej głównym portalem jest Oponeo.pl. Firma posiada także popularne forum RTV AGD – Elektroda.pl i jest współwłaścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl. Dodatkowe informacje na stronie www.ir.oponeo.pl.