wydarzenia sport budownictwo/nieruchomości media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Stadion w Gdańsku z nową nazwą i nowym sponsorem

09.11.2015 | redakcja infoWire.pl

Nawet 22,5 mln zł może otrzymać spółka zarządzająca gdańskim stadionem przy ul. Pokoleń Lechii Gdańsk na jego utrzymanie i promowanie odbywających się na nim wydarzeń. Wszystko dzięki podpisanemu pięcioletniemu porozumieniu o współpracy pomiędzy miastem, operatorem obiektu i firmą Energa.

W miejsce starej nazwy pojawia się nowa – Stadion Energa Gdańsk. Gdański stadion jest jednym z najnowocześniejszych wielofunkcyjnych obiektów sportowych w kraju. Może pomieścić ponad 40 tys. widzów. Otwarto go w 2011 r. „Cieszymy się z tego, że będziemy istnieć w przestrzeni społecznej w sposób tak eksponowany. Naszym celem jest jeszcze większa aktywizacja nie tylko samego stadionu, lecz także terenu wokół obiektu” – zaznacza Andrzej Tersa, prezes zarządu Energa SA.

Nowa nazwa – do której prawa Energa zapłaci przynajmniej 3 mln zł rocznie – to niejedyna zmiana. Nowe będzie również logo. Nawiązuje ono do bursztynu. Podpisanie umowy jest przykładem szerszej współpracy na różnych polach między Energą a samorządem miasta. „Stadion, owszem, ma wsparcie finansowe, co oznacza trochę oddechu dla Gdańska, ale to też pozyskanie dobrej marki” – uważa prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Jak zapowiada Tomasz Kowalski, prezes zarządu spółki Arena Gdańsk Operator: „Zakładamy, że raz do roku na stadionie zagra reprezentacja Polski w piłce nożnej, odbywać się będą również koncerty”. Na obiekt mają być także przeniesione imprezy kulturalne, sportowe i rekreacyjne wspierane przez Energę.

załączniki