wydarzenia zainteresowania/hobby budownictwo/nieruchomości
Złocista ochra kolorem roku 2016 - F1.34.58
Znamy trendy kolorystyczne marki Dulux na 2016 rok
Nadchodzący rok upłynie nam pod znakiem wyrafinowanych, ciepłych barw, wśród których wyróżnia się złocista ochra, okrzyknięta kolorem roku 2016. Odcienie stanowiące dopełnienie palety, symbolizują sprzeczności, odwołują się do tradycji, bez której nie sposób projektować przyszłości.
Każdego roku Globalne Centrum Estetyczne AkzoNobel, właściciel marki Dulux, zaprasza grupę międzynarodowych ekspertów, wśród których znajdują się m.in. tzw trend watchers z całego świata i z różnych dziedzin wzornictwa. Dyskutują oni na temat światowych zmian społecznych i tego, co aktualnie istotne w trendach wnętrzarskich, modowych. Starają się uchwycić nastrój chwili i wyłowić te tendencje, które w długim czasie będą miały największy wpływ na konsumenta. W ten sposób powstają trendy Colour Futures.
W tym roku kolorystycznie znaleźliśmy się w interesującym punkcie, gdzie tradycja spotyka się z innowacją. Starcie sprzecznych poglądów i opinii nigdy nie było tak istotne jak obecnie. Urządzenia mobilne i nowoczesne wynalazki stały się już nieodłączną częścią naszego życia, a jednocześnie tęsknimy do przeszłości, zdajemy sobie sprawę, że nie sposób planować przyszłości bez czerpania inspiracji z tradycji. Ten dualizm będzie dominującym trendem 2016 roku.
Obowiązująca w najbliższym roku paleta zawiera barwy przytłumione, wyrafinowane, skoncentrowane na delikatnych, stonowanych odcieniach. Intensywne kolory odeszły od barw podstawowych w stronę czegoś bardziej intrygującego, wyrafinowanego. Nie myślimy zatem o pomarańczy, ale o koralu, kolor żółty został zastąpiony przez złocistą ochrę (F1.34.58), a niebieski – przez ciemny granat. To paleta jednocześnie przyjazna i zawierająca tajemnicę. Pełne prostoty pastele ustąpiły miejsca wielowymiarowym, nieoczywistym kolorom świtu, czerwieni, szarości, feerii barw ujętej w ascetyczne czarne lub białe ramy.
Żyjemy w głośnych i zatłoczonych miastach, gdzie rzadko dane jest nam zanurzyć się w absolutnej ciemności. Czasem musimy uciec z budynków z betonu, metalu i szkła na łono natury, stanąć bosą stopą na trawie i spojrzeć na metropolię z pewnego dystansu. Łapiemy wówczas dystans i wychodzimy poza ramy naszego, na co dzień uporządkowanego, życia. Korzystamy z nowinek technologicznych, a jednak przyjemność sprawia nam sięgnięcie po tradycyjną papierową książkę czy odręczne pisanie piórem. To wszystko zawiera się w przeciwieństwach: Dziedzictwo – Przyszłość, Ciemność – Światło, Ramy – Ucieczka, Słowa – Obrazy.
Dziedzictwo i Przyszłość
Globalne marki nie tylko nie odcinają się od swojej tradycji, ale wręcz ją eksponują, chociażby z dumą nawiązując do swoich projektów sprzed lat. Prezentacja własnego dziedzictwa zapewnia im autentyczność i wiarygodność, których nie sposób sfałszować. Firmy czerpią natchnienie z przeszłości, co daje pewność siebie niezbędną do kolejnych działań. Gdy przełożymy to na paletę kolorów, odzwierciedleniem bogatego dziedzictwa będą odcienie czerwieni.
Słowa i Obrazy
Coraz częściej komunikujemy się wyłącznie przez obrazy. Żyjemy w epoce przesytu wizualnego – nasze życie jest uwieczniane na zdjęciach i filmach i obnażane w serwisach społecznościowych. Czy nadal aktualne jest stwierdzenie, że obraz wart jest tysiąca słów? Obecnie właśnie słowa musimy ocalać od degradacji, przywrócić im należne miejsce w naszej rzeczywistości. Miejsca dla słów jest coraz mniej, przez co zyskują one na znaczeniu. W trendzie Duluxa przywołujemy je atramentowym błękitem i szarością grafitu ołówka.
Ciemność i Światło
W trendach na 2016 rok istotne miejsce zajmuje ciemność. Badania dowiodły, że ważny jest odpoczynek, regeneracja bez destrukcyjnego wpływu światła. Potrzebujemy ciemności także po to, aby widzieć nocą gwiazdy. Odcienie z tej palety Duluxa przywołują na myśl barwy, jakie widzimy o zmierzchu daleko od oświetlonych miast czy o świcie podczas tak zwanej „złotej godziny”. Są to granaty, także wpadające w czerń czy turkus, ale także złoto wschodu słońca.
Ramy i Ucieczka
Coraz więcej ludzi decyduje się na „ucieczkę poza ramy”, która pozwala odnaleźć się we współczesnym świecie, jest receptą na unifikację, która sprawia, że mieszkamy w takich samych mieszkaniach, nosimy te same ubrania z sieciówek, a nasze miejsca pracy są bardzo podobne. Ludzie żyjący nowocześnie i po miejsku tęsknią za kontrolowanym chaosem, który pozwoli im co jakiś czas oderwać się od porządku dnia codziennego. Stąd np. zainteresowanie warsztatami rękodzielniczymi wśród pracowników korporacji – chodzi o samodzielne stworzenie czegoś namacalnego, często przedmiotu, który normalnie kupujemy w galerii handlowej, nie znając jego pomysłodawcy ani historii powstania. Kolory z tej palety są więc żywe i radosne, a jednocześnie „powstrzymywane” przez czarno-białe ramy.
Informacja dodatkowa:
Kolory trendów Colour Futures dostępne są w ofercie farb Dulux z mieszalnika, które pozwalają na wykorzystanie bogactwa ponad 10 000 kolorów na różnych powierzchniach w Twoim domu.
Emulsje występują w dwóch wykończeniach, matowym oraz satynowym. W asortymencie produktów mieszalnikowych znajduje się Dulux Fusion, super odporna Dulux Diamond oraz dedykowana do kuchni i łazienki Dulux Kitchen & Bathroom. Więcej informacji o produktach na www.dulux.pl.
informacje o firmie
Czym jest projekt Dulux Let’s Colour?
Dulux Let’s Colour jest globalną inicjatywą marki Dulux, której celem jest przekształcanie szarych przestrzeni w bardziej kolorowe oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją, za pomocą koloru. Wspólnie z mieszkańcami i artystami rozprzestrzeniamy kolor w miastach, zmieniając życie ludzi na lepsze i sprawiając, że czują się lepiej w miejscach, w których funkcjonują, na co dzień. Naszym celem jest stworzenie światowego ruchu Dulux Let’s Colour, do którego każdy może dołączyć i zmieniać świat na piękniejszy. Do tej pory malowaliśmy m.in. w Anglii, Francji, Brazylii, Turcji, Indiach i RPA. W 2011 roku do grona krajów, w których projekt jest implementowany, dołączyła Polska.
Przykłady globalnych realizacji
Brazylia, Francja, Indie, RPA, Holandia, Turcja i Wielka Brytania to kraje, gdzie Dulux Let’s Colour zostawił już swój ślad. Mieszkańcy m.in. Paryża, Rio de Janeiro i Johannesburg’a zakasali rękawy, chwycili wałki i pędzle i przyłączyli się do nas, malując szkoły, ulice i place. Udało się nam zarazić ludzi entuzjazmem i dodać kroplę koloru do kawałka naszego globu.
informacje o firmie
Czym jest projekt Dulux Let’s Colour?
Dulux Let’s Colour jest globalną inicjatywą marki Dulux, której celem jest przekształcanie szarych przestrzeni w bardziej kolorowe oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją, za pomocą koloru. Wspólnie z mieszkańcami i artystami rozprzestrzeniamy kolor w miastach, zmieniając życie ludzi na lepsze i sprawiając, że czują się lepiej w miejscach, w których funkcjonują, na co dzień. Naszym celem jest stworzenie światowego ruchu Dulux Let’s Colour, do którego każdy może dołączyć i zmieniać świat na piękniejszy. Do tej pory malowaliśmy m.in. w Anglii, Francji, Brazylii, Turcji, Indiach i RPA. W 2011 roku do grona krajów, w których projekt jest implementowany, dołączyła Polska.
Przykłady globalnych realizacji
Brazylia, Francja, Indie, RPA, Holandia, Turcja i Wielka Brytania to kraje, gdzie Dulux Let’s Colour zostawił już swój ślad. Mieszkańcy m.in. Paryża, Rio de Janeiro i Johannesburg’a zakasali rękawy, chwycili wałki i pędzle i przyłączyli się do nas, malując szkoły, ulice i place. Udało się nam zarazić ludzi entuzjazmem i dodać kroplę koloru do kawałka naszego globu.