internet polityka media/marketing/reklama

Wybory parlamentarne w Wirtualnej Polsce

Rekordowe 24 godziny z życia Wirtualnej Polski od zakończenia ciszy wyborczej, czyli… 2 studia telewizyjne – realne i wirtualne, 14 ekip reporterskich, 20 gości – polityków, publicystów, komentatorów i ekspertów, 60 dziennikarzy, operatorów, realizatorów obrazu i dźwięku, wydawców, grafików, montażystów oraz dźwiękowców pracujących przy Wieczorze Wyborczym i programie #dziejesienazywo, ponad 100 artykułów dotyczących wyborów, 1100 komentarzy na Twitterze… Ponadto, w niecałą dobę, 2,7 mln czytelników materiałów GWP dotyczących wyborów i blisko 3 mln odtworzeń wideo z Wieczoru Wyborczego WP oraz powyborczych programów #dziejesienazywo.

W samym dniu wyborów strona główna WP odnotowała dwudziestoprocentowy wzrost liczby odsłon (względem innych niedziel października) i rekordową oglądalność wersji mobilnej. Odwiedziło ją też o 15 % więcej użytkowników.

- Wieczór Wyborczy był olbrzymim przedsięwzięciem logistycznym i technologicznym. Łączyliśmy się na żywo z sześcioma sztabami, prezentowaliśmy pierwsze reakcje na powyborcze sondaże, przeprowadzaliśmy ekskluzywne wywiady z liderami partyjnymi. Specjalnie dla WP wyniki komentowali m.in. Hanna Gronkiewicz Waltz, Paweł Kukiz, Mariusz Błaszczak, Janusz Piechociński. – mówi Jacek Amsterdamski, dyrektor działu wideo w Grupie WP  – W ośmiu sztabach stacjonowały nasze reporterskie ekipy wideo, nieraz podwójne. Program studyjny realizowany był jednocześnie z głównego studia i ze studia wirtualnego. W porównaniu z majowymi wyborami prezydenckimi podwoiliśmy zaangażowanie userów, średni czas oglądania programu wzrósł o 100 procent, do 10 minut na użytkownika. To imponujący wynik, zważywszy na rodzaj przekazu i fakt, iż większość klipów w internecie ogląda się średnio przez 90 sekund.

- Zmieniamy postrzeganie roli wydawcy internetowego w Polsce i konsekwentnie udowadniamy, że WP tworzy wysokiej jakości autorską publicystykę i relacje reporterskie. Miedzy innymi ostatni wieczór wyborczy pokazał, że jesteśmy realną konkurencją dla stacji telewizyjnych i że Wirtualna Polska wyznacza standardy rynku mediów internetowych w naszym kraju, a inni za nami starają się podążać – mówi Sławomir Cedzyński, redaktor naczelny w Grupie WP.

Studio telewizyjne WP w ciągu 12 godzin odwiedziło niemal 20 gości. Wieczór Wyborczy WP, startujący w niedzielę o 20:50 prowadzili Michał Kobosko i Agnieszka Kopacz. Pierwsze sondażowe wyniki wyborów komentowali politolodzy: dr Sergiusz Trzeciak i dr hab. Norbert Maliszewski, socjolog Marcin Palade, politycy: Małgorzata Gosiewska (PiS), Paulina Piechna-Więckiewicz (ZL), Łukasz Abgarowicz (PO), Miriam Shaded (KORWiN), Dorota Olko (PR). Nie mogło zabraknąć też mocnych nazwisk dziennikarskich związanych z WP – Jacka Żakowskiego i Pawła Lisickiego.

W poniedziałkowym powyborczym programie #dziejesienazywo (start: godz. 9:00) prowadzonym przez Jacka Żakowskiego i Michała Kobosko wybory analizowali między innymi: Jacek Sasin (PiS), Michał Szczerba (PO), dr Sergiusz Trzeciak i dr hab. Norbert Maliszewski, Rafał Woś (Polityka) i Bogusław Chrabota (Rzeczpospolita).

Wieczór Wyborczy i poniedziałkowy program #dziejesienazywo to zwieńczenie działań Grupy WP związanych z tematem wyborów parlamentarnych. 23 października WP zorganizowała m.in. konfrontacje przedstawicieli wszystkich sztabów wyborczych. Naprzeciwko siebie stanęli: Joanna Mucha (PO) i Elżbieta Witek (PiS), Katarzyna Piekarska (Zjednoczona Lewica) i Paweł Kukiz (Kukiz'15), Maciej Konieczny (Razem) i Kamila Gasiuk-Pihowicz (Nowoczesna), Artur Dębski (PSL) i Przemysław Wipler (partia KORWiN).

W trakcie trwania kampanii w serwisach informacyjnych Grupy WP na bieżąco publikowano informacje o wydarzeniach rozgrywających się na krajowej scenie politycznej, kompleksowe raporty specjalne, komentarze specjalistów. Pisali dla WP m.in. Jakub Majmurek, Rafał Woś, Wiesław Dębski, Łukasz Warzecha, Jacek Żakowski, Paweł Lisicki, czy Bartosz Marczuk. Napływały też do portalu specjalne relacje od korespondentów zagranicznych, Piotra Gulbickiego z Wielkiej Brytanii i Agnieszki Hreczuk z Niemiec. Nie brakowało materiałów dziennikarzy WP, m.in. Sebastiana Ogórka, Grzegorza Wysockiego, Oskara Górzyńskiego czy Marcina Bartnickiego.

GWP dodatkowo angażowała użytkowników na Twitterze, a i sama @wirtualnapolska znalazła się w gronie podmiotów najbardziej aktywnych w tym serwisie, będąc wydawcą najczęściej wzmiankującym o wyborach 2015.

 

*dane za: statystyki wewnętrzne GWP, gemiusTraffic, Press-Service Monitoring Mediów

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

 

 
 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie