transport turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse
Jeśli podróżujesz klasą biznes lub pierwszą, należysz do bardzo ekskluzywnej grupy pasażerów – Tripsta.pl prezentuje dane dotyczące lotów klasą biznes
Luksusowe podróże lotnicze to wciąż nisza na rynku
Przewoźnicy stale prześcigają się pod względem oferowanego luksusu i usług pokładowych w klasach biznes i pierwszej. Z pewnością tego rodzaju udogodnienia pomagają zmniejszyć następstwa jet lagu i zmęczenie po podróży. Pozwalają także na pracę w wygodnych warunkach oraz skupienie, co często nie jest możliwe w klasie ekonomicznej. Zespół Tripsta.pl, jednego z największych internetowych biur podróży, przeanalizował, jak często pasażerowie wybierają loty w klasie biznes, oferty których przewoźników preferują oraz ile w rzeczywistości kosztuje taka podróż. Ponadto eksperci firmy sprawdzili, jak wyglądają najbardziej luksusowe klasy biznes, oferowane przez linie lotnicze z całego świata.
Bardzo ekskluzywny sposób podróżowania
Z danych Tripsta.pl wynika, że mniej niż pół procent (0,47%) Polaków rezerwuje bilety lotnicze w klasie biznes lub pierwszej. W przypadku pozostałych krajów*, w których obecne jest biuro Tripsta, odsetek ten jest nieco wyższy i wynosi 0,57%. Fakt ten nie jest zaskoczeniem, zważywszy że bilety w klasie biznes są średnio cztery razy droższe od tych w klasie ekonomicznej. W Polsce przeciętna cena biletu w klasie ekonomicznej wynosi 1 065 zł, a w klasie biznes/pierwszej – 4 342 zł. Pod tym względem średnia światowa jest także nieco wyższa - odpowiednio 1 429 zł i 5 618 zł.
Najpopularniejsi przewoźnicy oferujący loty w klasie biznes
W związku z tym, że większość podróżnych wybiera klasę biznes zamiast ekonomicznej tylko w przypadku lotów długodystansowych, wśród najpopularniejszych pięciu przewoźników znalazły się linie o rozbudowanej siatce połączeń.
Najczęściej wybierani przewoźnicy – loty klasą biznes/pierwszą | |
Polska |
Świat |
Lufthansa |
Turkish Airlines |
Swiss |
British Airlines |
LOT |
Lufthansa |
Aegean |
Iberia Airlines |
Turkish Airlines |
Egyptair |
Kusząca oferta – co robią linie lotnicze, aby zachęcić pasażerów do lotów pierwszą klasą?
Podróżni decydują się na lot pierwszą klasą z różnych powodów. Przede wszystkim chodzi o większą przestrzeń prywatną, w której mogą bez przeszkód pracować i spać, dzięki czemu po dotarciu na miejsce czują się w miarę wypoczęci, a nie kompletnie wykończeni. Poza tym cała podróż staje się wygodniejsza, począwszy od poczekalni na lotnisku, poprzez przyspieszoną kontrolę paszportową, skończywszy na hali przylotów z kabiną prysznicową.
Choć powyższe udogodnienia wystarczają pasażerom, to wciąż za mało na bardzo konkurencyjnym rynku przewoźników, którzy nieustannie prześcigają się pod względem oferowanego luksusu i usług pokładowych. Oto kilka spośród najbardziej wyszukanych ofert w ramach lotu pierwszą klasą:
- Qatar Airways – siedzenia w klasie pierwszej można rozłożyć do pozycji leżącej, dzięki czemu łatwiej zasnąć. Wystrój kabiny – drewno i skóra. W cenie biletu zestaw akcesoriów Giorgio Armani, designerska piżama i kapcie.
- Etihad Airways – „The Residence” to całkowicie prywatna trzypokojowa kabina z wydzieloną sypialnią, salonem i prywatną łazienką. W ofercie usługa osobistego kamerdynera na cały czas lotu.
- Air France – w kabinie „La premiere” znajduje się prywatna garderoba i gruba przesuwana zasłona, która zapewni większą prywatność. Siedzenie z łatwością zmienia się w łóżko. Jest tam także rozkładane siedzisko dla gościa.
- Emirates – tym, co zasadniczo wyróżnia podróż tymi liniami, jest bardzo wysoki standard oferowanych usług. Emirates to pierwszy przewoźnik, który w kabinach pierwszej klasy zainstalował drzwi przesuwne. W ofercie pokładowej znajdują się m.in. kabiny prysznicowe, prywatne toaletki, wanny z hydromasażem, telewizory z ekranem dotykowym i posiłki na żądanie.
- Singapore Airlines – jedyna komercyjna linia lotnicza, która umożliwia przekształcenie dwóch sąsiednich kabin w łóżko dwuosobowe.
*Uwaga: Analizę przeprowadzono na podstawie biletów lotniczych kupionych za pośrednictwem 57 lokalnych wersji serwisu Tripsta w okresie od 1.01.2015 r. do 7.10.2015 r.
informacje o firmie
O Tripsta
Tripsta to innowacyjne biuro podróży online. Poprzez swoje strony internetowe oferuje podróżnym loty w bardzo konkurencyjnych cenach, a także ubezpieczenia turystyczne na całym świecie. Firma swoją działalność rozpoczęła w 2005 roku, uruchamiając jednocześnie, jako Travelplanet24, swój grecki oddział. Wtedy też Philipp Brinkman oraz Kristof Keim, współzałożyciele firmy, zdecydowali się opracować system rezerwacji online oraz innowacyjną aplikację internetową, wypełniając tym samym niszę na greckim, internetowym rynku turystycznym. Na początku 2010 roku Travelplanet24 podjęło strategiczną decyzję o wejściu na nowe, europejskie rynki pod nazwą Tripsta. Od tego czasu Tripsta koncentruje się na budowaniu marki, innowacjach, technologiach oraz rozwoju swoich produktów. Po tegorocznej fuzji z airtickets®, firma stała się największym internetowym biurem podróży w Południowo-Wschodniej Europie i jednocześnie znajduje się wśród TOP 5 biur w Europie.
informacje o firmie
O Tripsta
Tripsta to innowacyjne biuro podróży online. Poprzez swoje strony internetowe oferuje podróżnym loty w bardzo konkurencyjnych cenach, a także ubezpieczenia turystyczne na całym świecie. Firma swoją działalność rozpoczęła w 2005 roku, uruchamiając jednocześnie, jako Travelplanet24, swój grecki oddział. Wtedy też Philipp Brinkman oraz Kristof Keim, współzałożyciele firmy, zdecydowali się opracować system rezerwacji online oraz innowacyjną aplikację internetową, wypełniając tym samym niszę na greckim, internetowym rynku turystycznym. Na początku 2010 roku Travelplanet24 podjęło strategiczną decyzję o wejściu na nowe, europejskie rynki pod nazwą Tripsta. Od tego czasu Tripsta koncentruje się na budowaniu marki, innowacjach, technologiach oraz rozwoju swoich produktów. Po tegorocznej fuzji z airtickets®, firma stała się największym internetowym biurem podróży w Południowo-Wschodniej Europie i jednocześnie znajduje się wśród TOP 5 biur w Europie.