nowe produkty/usługi sport internet technologie

WP SportoweFakty – nowoczesny serwis sportowy Grupy WP

Grupa Wirtualna Polska połączyła potencjały swoich kluczowych serwisów sportowych. Ruszyły WP SportoweFakty – nowoczesny, kompleksowy serwis informacyjny, którego misją jest adresowanie wszystkich potrzeb użytkowników. Witryna ma atrakcyjny, intuicyjny layout, modułowy układ strony głównej, personalizowane mechanizmy społecznościowe i wersję mobile, w której w całości odwzorowane zostały funkcjonalności desktopowe.

- Łącząc serwis o rozbudowanych kompetencjach tematycznych, bogatych w informacje o kluczowych dla polskiego kibica dyscyplinach, z zasięgiem lidera polskiego internetu stworzyliśmy nową jakość, pod każdym względem – mówi Dariusz Górzny, Dyrektor Działu Sport w Grupie WP. – Sprzęgamy nasze umiejętności w zakresie dostarczania treści mainstreamowych i lokalnych, specjalistycznych, dzięki czemu będziemy adresować wszystkie potrzeby czytelników. Integracja SportoweFakty.pl i WP Sport, z uwagi na zasięg i szeroki zakres publikacji, czyni z nas jednocześnie partnera pierwszego wyboru, w większości core’owych dyscyplin, w zakresie realizacji kampanii reklamowych – dodaje.

WP SportoweFakty to dziś największy w kraju domenowy serwis sportowy*, z najliczniejszą redakcją, w tym ponad stuosobowym zespołem reporterów i współpracowników w Polsce i za granicą. SportoweFakty.pl to zaś, do tej pory, najbardziej opiniotwórcza internetowa witryna sportowa, będąca jednocześnie numerem jeden w kategorii wszystkich mediów elektronicznych**.

- Chcemy być liderem w prezentowaniu aktualnych, jakościowych treści z niemal wszystkich dyscyplin, m.in. tych popularnych, jak piłka nożna, koszykówka, siatkówka, żużel, piłka ręczna, tenis, sporty walki, czy sporty motorowe. Mamy 200-osobową redakcję i unikalne kompetencje, również w zakresie relacji sportowych live. W ramach WP SportoweFakty prezentować będziemy kilkaset informacji dziennie, w tym atrakcyjne materiały wideo z wszystkich, istotnych z punktu widzenia kibica, wydarzeń sportowych. – podkreśla Górzny.

Redakcja ma do dyspozycji profesjonalny zespół wideo i najnowocześniejsze na polskim rynku studio TV Grupy WP, co umożliwia jej realizację własnych, publicystycznych formatów sportowych (np. „Pressing” Michała Kołodziejczyka, czy „Sektor Gości” Michała Bugno) oraz prowadzenie transmisji i retransmisji z wydarzeń sportowych.

USER EXPERIENCE

Nowe WP SportoweFakty to kompleksowa, dynamiczna platforma informacyjna z modułowym układem strony głównej, który w przejrzysty sposób prezentuje treści i wyniki. Nowościami są m.in. panel społecznościowy w wersji „na żywo”, gdzie pojawiają się m.in. tweety dziennikarzy, działaczy sportowych, aktywnych w social mediach zawodników, nowoczesny sposób prezentacji livescore’a (już z poziomu SG), czy trzyartykułowy widok strony informacyjnej.

Nowa odsłona SportowychFaktów nawiązuje do stylistyki pozostałych serwisów z portfolio Wirtualnej Polski, zachowując jednocześnie swą sportową odrębność. Konstrukcja serwisu, którą przyjęliśmy, zapewnia elastyczność i prostotę dalszej rozbudowy. Pozwala także na lepszą ekspozycję skutecznych placementów reklamowych bez naruszania jakości user experience. Naszym celem było także mocne podkreślenie roli relacji live, z których SportoweFakty słyną. Mam poczucie, że w pełni nam się to udało – mówi Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Grupie WP.

Docieranie do informacji, statystyk, tabel, komentarzy jest intuicyjne. Przy projektowaniu serwisu priorytetem było szeroko pojęte user experience. Czerpano też z wieloletnich doświadczeń redakcji WP Sport i SportoweFakty.pl.

DESKTOP I MOBILE

Kontent WP SportoweFakty prezentowany jest w przejrzystych sekcjach tematycznych. Od najświeższych informacji, przez newsy sportowo-lifestyle’owe, po wiadomości zgrupowane według dyscyplin – z odnośnikami do ich kalendarzy rozgrywek, wyników, lig i pucharów (np. piłka nożna), stref kibica, forów. Blokowa ekspozycja, rozbudowane menu i gradacja kontentu optymalizują poruszanie się po całej witrynie.

W związku z rosnącym popytem na treści sportowe, dostarczane za pośrednictwem urządzeń przenośnych, zadbano o mobilną wersję WP SportoweFakty. Jej zawartość merytoryczna jest pełnym odwzorowaniem wersji desktopowej.

SPOŁECZNOŚĆ

Serwis stawia na zaangażowaną, lojalną i dynamicznie rozwijającą się społeczność. W WP SportoweFakty rozbudowano więc narzędzia społecznościowe. Użytkownicy mają możliwość prowadzenia blogów, publikacji w serwisie swoich materiałów tekstowych, wideo, zdjęć. Priorytetem redakcji jest jakość dyskusji, stąd wymóg rejestracji przy zamieszczaniu komentarzy. Czytelnicy mają też do dyspozycji personalizowany panel „Dziś w TV”, pozwalający na dostosowanie kanału telewizyjnego i dyscypliny sportowej do ich zainteresowań. Wraz ze startem serwisu pracę rozpoczął też dedykowany zespół social media.

Start WP SportoweFakty nie oznacza końca prac nad serwisem. W tej chwili czytelnikom zaprezentowano pięć głównych widoków (strona główna, artykuł, kategoria, podkartegoria, fototemat). Trwają już intensywne prace nad galeriami, zaś w planach jest już rozbudowa funkcjonalna witryny.

NOWA STRUKTURA REDAKCJI

W związku ze zmianami w portfolio serwisów sportowych przebudowie uległa struktura organizacyjna Obszaru Sport w GWP, którym, od czerwca ubiegłego roku, zarządza Dariusz Górzny, Dyrektor Działu Sport. Kluczowe stanowiska w zespole pełnią m.in. Michał Kołodziejczyk (Redaktor Naczelny WP SportoweFakty), Krzysztof Zych (Manager ds. wsparcia sprzedaży, wcześniej Agency Sales Manager w Goldbach Audience), Marek Bobakowski, Łukasz Czechowski, Michał Oblizajek, Damian Gapiński (dotąd Redaktor Naczelny SportoweFakty.pl), Rafał Suś
i Marek Wawrzynowski (obaj ostatnio Przegląd Sportowy), Mateusz Święcicki (ostatnio Orange Sport) oraz Artur Mazur. 

*za: Megapanel, PBI/Gemius, czerwiec 2015, estymacja dla nowego serwisu WP SportoweFakty (4,9 mln RU; 181,9 mln PV): Sport WP, SportoweFakty.pl, Mini WP-Sport; Onet Sport (4,3 mln RU; 119,6 mln PV): Sport Onet, lajt – sport; Gazeta Sport.pl (2,4 mln RU; 76,6 mln PV): cały węzeł sport.pl, w tym m.sport.pl.

** za: Instytut Monitorowania Mediów, lipiec 2015

 
 
 
 
 
 
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie

 

 
 
 
 
 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

informacje o firmie