sprawy społeczne przemysł ciężki energetyka
Enea radzi, jak nie dać się oszukać
Nowoczesna strona www, internetowe biuro obsługi i eFaktura – to tylko niektóre nowości, jakie przygotowała dla swoich Klientów Enea. Firma całkowicie odmienia sposób korzystania z jej usług. Podpowiadamy, jak odnaleźć się w wirze tych zmian i nie dać się oszustom przysyłającym fałszywe faktury za energię.
Faktury z nowym numerem konta bankowego
Nad wprowadzeniem nowego systemu informatycznego i nowoczesnych narzędzi obsługi Klienta firma pracowała przez kilkanaście ostatnich miesięcy. Najważniejsza zmiana dotyczy faktur, na których pojawi się nowy numer konta bankowego do wpłat należności za energię. Każdy Klient, wraz z pierwszą fakturą wygenerowaną przez system otrzyma informację o nowym numerze rachunku. W razie jakichkolwiek wątpliwości, aby nie dać się oszustom, którzy wykorzystują fakt tej zmiany, autentyczność dokumentu będzie można sprawdzić na stronie internetowej www.enea.pl lub pod numerem infolinii 611 111 111.
Na obszarze bydgoskim nowy numer konta składa się z następującego ciągu cyfr:
AA 1240 6960 0165 DDDD DDDD DDDD
AA - cyfry kontrolne losowo nadawane przez bank;
DDDD… - cyfry zawierające indywidualne dane identyfikujące Klienta, pierwsze osiem cyfr to numer kontrahenta, który znajduje się w lewym górnym rogu pod numerem faktury;
O wzorach nowych numerów kont Enea będzie informować również za pośrednictwem lokalnych mediów i internetu.
- Wszystkich Państwa, którzy płacą rachunki za prąd, prosimy w najbliższym czasie o szczególną ostrożność. Niestety, pojawiają się oszuści, którzy próbują wykorzystywać wprowadzane zmiany i wyłudzać Państwa pieniądze. Jeśli otrzymają Państwo informację o zmianie numeru konta w Enei, proszę ją porównać z opublikowanym przez nas wzorem. W razie jakichkolwiek wątpliwości, proszę do nas dzwonić – mówi Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta w Enei, Michał Mierzwa.
Nowością będzie możliwość opłacania rachunków od Enei bez prowizji we wszystkich oddziałach banku Pekao SA (Klienci indywidualni oraz mały biznes) i PKO BP (Klienci biznesowi).
Podniesienie jakości i unowocześnienie obsługi Klienta jest dla Enei priorytetem. Wkrótce większość spraw będzie można załatwić przez internet, bez konieczności wizyty w Biurze Obsługi Klienta. Firma przygotowała także bogatą, konkurencyjną ofertę produktową, a prowadzone na szeroką skalę wielomilionowe inwestycje w infrastrukturę podnoszą bezpieczeństwo energetyczne mieszkańców i wpływają pozytywnie na rozwój Bydgoszczy oraz jej okolic.
Wprowadzenie nowego systemu informatycznego, ze względów technologicznych, może spowodować krótkie, przejściowe ograniczenia w dostępie do danych Klientów oraz przesunięcia w terminie wysyłki faktur.
Enea rozwija i unowocześnia obsługę Klienta
Pierwszym krokiem w kierunku nowoczesnej obsługi Klientów jest uruchomiona pod koniec marca nowa strona internetowa. W prosty, intuicyjny sposób pozwala ona znaleźć niezbędne informacje, a także zapoznać się z ofertą firmy. Po wdrożeniu nowego systemu informatycznego do obsługi Klientów, od 1 września Enea udostępni Klientom z Bydgoszczy i okolic elektroniczne biuro obsługi (eBOK). Będą oni mogli sprawdzić online saldo, kupić kody do liczników przedpłatowych, zamówić e-fakturę i załatwić większość spraw nie ruszając się z domu.
Zmienia się także Biuro Obsługi Klientów. Już teraz, dwa razy w tygodniu w poniedziałki i czwartki czynne jest dłużej, w godzinach 8.00 – 17.00. W pozostałe dni robocze w godzinach 8.00 – 16.00. Placówka przy ul. Warmińskiego jest remontowana, biuro całkowicie zmieni swój wygląd na nowoczesne, funkcjonalne i wygodne. Jednak wizyta w nim, w wielu przypadkach, nie będzie potrzebna, bo większość spraw będzie można załatwić zdalnie.
- Chcemy dbać o świat naszego Klienta i zapewnić mu maksymalny komfort. To jest nasz cel nadrzędny i główna przyczyna wszystkich tych zmian. Już wkrótce każdy Klient będzie mógł załatwić każdą sprawę w Enei nie wychodząc z domu. Wystarczy mu komputer, tablet i… własna, domowa kanapa lub biurko – tłumaczy Mierzwa.
kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
berenika.ratajczak@enea.pl
tel: +48 61 884 54 13
tel: +48 727 561 213
Piotr Ludwiczak
piotr.ludwiczak@enea.pl
tel: +48 61 884 54 36
tel: +48 695 505 399
Mateusz Pilarczyk
mateusz.pilarczyk@enea.pl
tel: +48 61 884 31 41
tel: +48 609 770 147
Luiza Trocka
luiza.trocka@enea.pl
tel: +48 61 884 54 37
tel: +48 667 540 285
Mateusz Gościniak
mateusz.gosciniak@operator.enea.pl
tel: +48 61 884 30 21
tel: +48 661 510 341
Elżbieta Darol-Matuszewska
elzbieta.darol@enea.pl
tel: +48 61 884 57 15
tel: + 48 607 665 703
Piotr Kutkowski
piotr.kutkowski@enea.pl
tel: +48 48 614 14 90
tel: +48 693 650 367
Justyna Kosowicz
justyna.kosowicz@enea.pl
tel: +48 15 865 65 68
tel: +48 885 508 797
Łukasz Wróblewski
lukasz.wroblewski@enea.pl
tel: +48 85 654 9539
tel: +48 797 309 025
Marcin Kujawiak
mkujawiak@lw.com.pl
tel: +48 81 462 52 34
tel: +48 667 450 294
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
berenika.ratajczak@enea.pl
tel: +48 61 884 54 13
tel: +48 727 561 213
Piotr Ludwiczak
piotr.ludwiczak@enea.pl
tel: +48 61 884 54 36
tel: +48 695 505 399
Mateusz Pilarczyk
mateusz.pilarczyk@enea.pl
tel: +48 61 884 31 41
tel: +48 609 770 147
Luiza Trocka
luiza.trocka@enea.pl
tel: +48 61 884 54 37
tel: +48 667 540 285
Mateusz Gościniak
mateusz.gosciniak@operator.enea.pl
tel: +48 61 884 30 21
tel: +48 661 510 341
Elżbieta Darol-Matuszewska
elzbieta.darol@enea.pl
tel: +48 61 884 57 15
tel: + 48 607 665 703
Piotr Kutkowski
piotr.kutkowski@enea.pl
tel: +48 48 614 14 90
tel: +48 693 650 367
Justyna Kosowicz
justyna.kosowicz@enea.pl
tel: +48 15 865 65 68
tel: +48 885 508 797
Łukasz Wróblewski
lukasz.wroblewski@enea.pl
tel: +48 85 654 9539
tel: +48 797 309 025
Marcin Kujawiak
mkujawiak@lw.com.pl
tel: +48 81 462 52 34
tel: +48 667 450 294