sprawy społeczne przemysł ciężki energetyka

Enea radzi, jak nie dać się oszukać

30.07.2015 | Enea

Nowoczesna strona www, internetowe biuro obsługi i eFaktura – to tylko niektóre nowości, jakie przygotowała dla swoich Klientów Enea. Firma całkowicie odmienia sposób korzystania z jej usług. Podpowiadamy, jak odnaleźć się w wirze tych zmian i nie dać się oszustom przysyłającym fałszywe faktury za energię.

Faktury z nowym numerem konta bankowego

Nad wprowadzeniem nowego systemu informatycznego i nowoczesnych narzędzi obsługi Klienta firma pracowała przez kilkanaście ostatnich miesięcy. Najważniejsza zmiana dotyczy faktur, na których pojawi się nowy numer konta bankowego do wpłat należności za energię. Każdy Klient, wraz z pierwszą fakturą wygenerowaną przez system otrzyma informację o nowym numerze rachunku. W razie jakichkolwiek wątpliwości, aby nie dać się oszustom, którzy wykorzystują fakt tej zmiany, autentyczność dokumentu będzie można sprawdzić na stronie internetowej www.enea.pl lub pod numerem infolinii 611 111 111.

Na obszarze bydgoskim nowy numer konta składa się z następującego ciągu cyfr:

AA 1240 6960 0165 DDDD DDDD DDDD

AA - cyfry kontrolne losowo nadawane przez bank;

DDDD… - cyfry zawierające indywidualne dane identyfikujące Klienta, pierwsze osiem cyfr to numer kontrahenta, który znajduje się w lewym górnym rogu pod numerem faktury;

O wzorach nowych numerów kont Enea będzie informować również za pośrednictwem lokalnych mediów i internetu.

- Wszystkich Państwa, którzy płacą rachunki za prąd, prosimy w najbliższym czasie o szczególną ostrożność. Niestety, pojawiają się oszuści, którzy próbują wykorzystywać wprowadzane zmiany i wyłudzać Państwa pieniądze. Jeśli otrzymają Państwo informację o zmianie numeru konta w Enei, proszę ją porównać z opublikowanym przez nas wzorem. W razie jakichkolwiek wątpliwości, proszę do nas dzwonić – mówi Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta w Enei, Michał Mierzwa.

Nowością będzie możliwość opłacania rachunków od Enei bez prowizji we wszystkich oddziałach banku Pekao SA (Klienci indywidualni oraz mały biznes) i PKO BP (Klienci biznesowi).

Podniesienie jakości i unowocześnienie obsługi Klienta jest dla Enei priorytetem. Wkrótce większość spraw będzie można załatwić przez internet, bez konieczności wizyty w Biurze Obsługi Klienta. Firma przygotowała także bogatą, konkurencyjną ofertę produktową, a prowadzone na szeroką skalę wielomilionowe inwestycje w infrastrukturę podnoszą bezpieczeństwo energetyczne mieszkańców i wpływają pozytywnie na rozwój Bydgoszczy oraz jej okolic.

Wprowadzenie nowego systemu informatycznego, ze względów technologicznych, może spowodować krótkie, przejściowe ograniczenia w dostępie do danych Klientów oraz przesunięcia w terminie wysyłki faktur.

Enea rozwija i unowocześnia obsługę Klienta

Pierwszym krokiem w kierunku nowoczesnej obsługi Klientów jest uruchomiona pod koniec marca nowa strona internetowa. W prosty, intuicyjny sposób pozwala ona znaleźć niezbędne informacje, a także zapoznać się z ofertą firmy. Po wdrożeniu nowego systemu informatycznego do obsługi Klientów, od 1 września Enea udostępni Klientom z Bydgoszczy i okolic elektroniczne biuro obsługi (eBOK). Będą oni mogli sprawdzić online saldo, kupić kody do liczników przedpłatowych, zamówić e-fakturę i załatwić większość spraw nie ruszając się z domu.

Zmienia się także Biuro Obsługi Klientów. Już teraz, dwa razy w tygodniu w poniedziałki i czwartki czynne jest dłużej, w godzinach 8.00 – 17.00. W pozostałe dni robocze w godzinach 8.00 – 16.00. Placówka przy ul. Warmińskiego jest remontowana, biuro całkowicie zmieni swój wygląd na nowoczesne, funkcjonalne i wygodne. Jednak wizyta w nim, w wielu przypadkach, nie będzie potrzebna, bo większość spraw będzie można załatwić zdalnie.

- Chcemy dbać o świat naszego Klienta i zapewnić mu maksymalny komfort. To jest nasz cel nadrzędny i główna przyczyna wszystkich tych zmian. Już wkrótce każdy Klient będzie mógł załatwić każdą sprawę w Enei nie wychodząc z domu. Wystarczy mu komputer, tablet i… własna, domowa kanapa lub biurkotłumaczy Mierzwa.

kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
Rzeczniczka prasowa, Biuro Prasowe Grupy Enea
Berenika Ratajczak

berenika.ratajczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 13

tel: +48 727 561 213

Piotr Ludwiczak
Kierownik, Biuro Prasowe Grupy Enea
Piotr Ludwiczak

piotr.ludwiczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 36

tel: +48 695 505 399

Mateusz Pilarczyk
Biuro Prasowe Grupy Enea
Mateusz Pilarczyk

mateusz.pilarczyk@enea.pl

tel: +48 61 884 31 41

tel: +48 609 770 147

Luiza Trocka
Biuro Prasowe Grupy Enea
Luiza Trocka

luiza.trocka@enea.pl

tel: +48 61 884 54 37

tel: +48 667 540 285

Mateusz Gościniak
Enea Operator
Mateusz Gościniak

mateusz.gosciniak@operator.enea.pl

tel: +48 61 884 30 21

tel: +48 661 510 341

Elżbieta Darol-Matuszewska
Enea Oświetlenie
Elżbieta Darol-Matuszewska

elzbieta.darol@enea.pl

tel: +48 61 884 57 15

tel: + 48 607 665 703

Piotr Kutkowski
Enea Wytwarzanie
Piotr Kutkowski

piotr.kutkowski@enea.pl

tel: +48 48 614 14 90

tel: +48 693 650 367

Justyna Kosowicz
Enea Elektrownia Połaniec
Justyna Kosowicz

justyna.kosowicz@enea.pl

tel: +48 15 865 65 68

tel: +48 885 508 797

Łukasz Wróblewski
Enea Ciepło
Łukasz Wróblewski

lukasz.wroblewski@enea.pl

tel: +48 85 654 9539

tel: +48 797 309 025

Marcin Kujawiak
Lubelski Węgiel Bogdanka
Marcin Kujawiak

mkujawiak@lw.com.pl

tel: +48 81 462 52 34

tel: +48 667 450 294

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Berenika Ratajczak
Rzeczniczka prasowa, Biuro Prasowe Grupy Enea
Berenika Ratajczak

berenika.ratajczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 13

tel: +48 727 561 213

Piotr Ludwiczak
Kierownik, Biuro Prasowe Grupy Enea
Piotr Ludwiczak

piotr.ludwiczak@enea.pl

tel: +48 61 884 54 36

tel: +48 695 505 399

Mateusz Pilarczyk
Biuro Prasowe Grupy Enea
Mateusz Pilarczyk

mateusz.pilarczyk@enea.pl

tel: +48 61 884 31 41

tel: +48 609 770 147

Luiza Trocka
Biuro Prasowe Grupy Enea
Luiza Trocka

luiza.trocka@enea.pl

tel: +48 61 884 54 37

tel: +48 667 540 285

Mateusz Gościniak
Enea Operator
Mateusz Gościniak

mateusz.gosciniak@operator.enea.pl

tel: +48 61 884 30 21

tel: +48 661 510 341

Elżbieta Darol-Matuszewska
Enea Oświetlenie
Elżbieta Darol-Matuszewska

elzbieta.darol@enea.pl

tel: +48 61 884 57 15

tel: + 48 607 665 703

Piotr Kutkowski
Enea Wytwarzanie
Piotr Kutkowski

piotr.kutkowski@enea.pl

tel: +48 48 614 14 90

tel: +48 693 650 367

Justyna Kosowicz
Enea Elektrownia Połaniec
Justyna Kosowicz

justyna.kosowicz@enea.pl

tel: +48 15 865 65 68

tel: +48 885 508 797

Łukasz Wróblewski
Enea Ciepło
Łukasz Wróblewski

lukasz.wroblewski@enea.pl

tel: +48 85 654 9539

tel: +48 797 309 025

Marcin Kujawiak
Lubelski Węgiel Bogdanka
Marcin Kujawiak

mkujawiak@lw.com.pl

tel: +48 81 462 52 34

tel: +48 667 450 294

informacje o firmie