kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama

Mapa miesiąca GfK: penetracja płatnej telewizji w powiatach

18.05.2015 | GfK Polonia

Warszawa, 18 maja 2015 r. – Mimo dynamicznego rozwoju oferty darmowej cyfrowej telewizji naziemnej zdecydowana większość gospodarstw domowych w Polsce korzysta z usług płatnej telewizji – satelitarnej lub kablowej (średnia dla Polski – 79 proc.). Jednocześnie penetracja użytkowników płatnej telewizji jest bardzo zróżnicowana geograficznie.

Mapa_miesiąca_05_2015.png
Mapa prezentuje zróżnicowanie penetracji płatnej telewizji w powiatach. Na mapie kolorem czerwonym zaznaczone zostały obszary o wysokim nasyceniu płatną telewizją, a kolorem niebieskim – powiaty o niskiej penetracji płatnej telewizji. Wskaźnik prezentowany na mapie to zindeksowana do średniej dla Polski liczba abonentów płatnej telewizji na tysiąc gospodarstw domowych. Rynek płatnej telewizji w Polsce wyraźnie koncentruje się w miastach oraz w powiatach zlokalizowanych na zachodzie kraju. Są to obszary, w których penetracja płatnej telewizji jest powyżej średniej dla Polski. Oznacza to, że na tysiąc gospodarstw domowych przypada ponad 789 abonentów płatnej telewizji kablowej bądź satelitarnej. marcu).

Informacje o badaniu
Dane prezentowane na mapie pochodzą z drugiej edycji analizy rynku płatnej telewizji na poziomie lokalnym w Polsce prowadzonej przez dział Customer Analytics & Sales Strategies instytutu GfK Polonia, który zajmuje się szacowaniem potencjałów i wartości rynku dla mikroobszarów. Dane zostały wyliczone na podstawie danych geomarketingowych GfK, Media Efficiency Panel GfK oraz danych z Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Każdy powiat i gmina zostały opisane informacją o liczbie abonentów płatnej telewizji w podziale na telewizję satelitarną i kablową co w połączeniu z zmiennymi geomarketingowymi pozwala oszacować potencjał rynku dla każdego obszaru.

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group

informacje o firmie

GfK

GfK to jedna z największych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 11 000 ekspertów, którzy codziennie starają się odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.

Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzę o najważniejszych dla nich ludziach: ich klientach.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.gfk.com lub na koncie GfK na Twitterze: www.twitter.com/gfk_group