internet technologie

Mobilne wideo przetestuje jakość sieci

10.04.2015 | Ericsson Sp. z o.o.

W latach 2015-2020 na oglądanie materiałów wideo w sieciach mobilnych zużyjemy na całym świecie 440 eksabajtów danych – wynika z raportu Ericsson Mobility Report. To aż 17-krotnie więcej niż w poprzednich 6 latach. Co powodować będzie tak gwałtowny wzrost?

Ekrany tabletów i smartfonów rosną z każdą nową generacją sprzętu, poprawia się również ich rozdzielczość - wpływa to na zdecydowaną poprawę jakości wyświetlanego obrazu – ale również potrzebę przesyłania i oglądania wideo w wyższej rozdzielczości niż dotychczas.

Silny wpływ na rozwój mobilnego wideo ma rozwijająca się infrastruktura sieciowa, zwłaszcza rozwój technologii HSPA i LTE, pozwalających na strumieniowanie wideo w jakości Full HD.

Z rozwojem technologicznym łączy się również zmiana zachowań konsumentów oglądających materiały wideo. Przełomowy okazał się rok 2014. Wtedy po raz pierwszy odsetek osób oglądających telewizję był mniejszy, niż odsetek użytkowników korzystających z platform oferujących materiały wideo dostępne na żądanie.

Kolejny czynnik to rozwój serwisów wideo. Poza zdecydowanym liderem, jakim jest Youtube, pojawiło się wiele serwisów, oferujących różne formy materiałów wideo. Są to np. serwisy VOD, oferujące dostęp do filmów i seriali (TVN Player, Ipla, Netlix). Ten ostatni wszedł również w branżę filmową, stając się producentem seriali , oferowanych na ich własnej platformie. Przykładem może być jeden z najczęściej nagradzanych seriali ostatnich lat – House of Cards. W przeciwieństwie do tradycyjnej telewizji, Netflix od razu udostępnił w swoim serwisie kompletny sezon serialu.

Ericsson ConsumerLab przeprowadził badanie na temat korzystania z YouTube’a na urządzeniach z systemem operacyjnym Android. Studium prowadzone w Szwecji i USA wykazało istnienie pozytywnej korelacji pomiędzy a przepływnością sieci mobilnej, a długością trwania pojedynczej sesji oglądania wideo.

Link do raportu

 

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson jest siłą napędowa stojącą za Networked Society i światowym liderem w obszarze usług i technologii komunikacyjnych. Nasza długotrwała relacja z wszystkimi najważniejszymi operatorami telekomunikacyjnymi na świecie pozwala ludziom i całym branżom osiągać swój pełen potencjał oraz tworzyć zrównoważoną przyszłość.  

Nasze usługi, oprogramowanie i infrastruktura – zwłaszcza w obszarze mobilności, szerokopasmowego internetu oraz chmury - pozwala branży telekomunikacyjnej i innym sektorom lepiej funkcjonować, zwiększać efektywność, podnosić podnosić poziom satysfakcji klienta i korzystać z nowych możliwości.

Zatrudniamy około 115 000 pracowników i posiadamy klientów w 180 krajach. Łączymy globalną skalę działania z byciem liderem w obszarze technologii i usług. Wspieramy sieci, które łaczą ponad 2,5 mld subskrybentów. Czterdzieści procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Nasze inwestycje w R&D zapewniają nam i naszym klientom pozycję lidera.

Uruchomiona w 1876, firma Ericsson ma siedzibę w Sztokholmie w Szwecji. Sprzedaż netto firmy wyniosła w 2014 roku 228,0 mld SEK (33,1 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

załączniki

kontakt dla mediów
Katarzyna Pąk
Head of Marketing & Communications, Ericsson Sp. z o.o.
Katarzyna Pąk

katarzyna.pak@ericsson.com

informacje o firmie

O firmie Ericsson

Ericsson jest siłą napędowa stojącą za Networked Society i światowym liderem w obszarze usług i technologii komunikacyjnych. Nasza długotrwała relacja z wszystkimi najważniejszymi operatorami telekomunikacyjnymi na świecie pozwala ludziom i całym branżom osiągać swój pełen potencjał oraz tworzyć zrównoważoną przyszłość.  

Nasze usługi, oprogramowanie i infrastruktura – zwłaszcza w obszarze mobilności, szerokopasmowego internetu oraz chmury - pozwala branży telekomunikacyjnej i innym sektorom lepiej funkcjonować, zwiększać efektywność, podnosić podnosić poziom satysfakcji klienta i korzystać z nowych możliwości.

Zatrudniamy około 115 000 pracowników i posiadamy klientów w 180 krajach. Łączymy globalną skalę działania z byciem liderem w obszarze technologii i usług. Wspieramy sieci, które łaczą ponad 2,5 mld subskrybentów. Czterdzieści procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Nasze inwestycje w R&D zapewniają nam i naszym klientom pozycję lidera.

Uruchomiona w 1876, firma Ericsson ma siedzibę w Sztokholmie w Szwecji. Sprzedaż netto firmy wyniosła w 2014 roku 228,0 mld SEK (33,1 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska