nowe produkty/usługi handel towary konsumpcyjne

Podróż śladami legendarnej kawy

26.03.2015 | Nestlé Polska S.A.

Firma Nespresso sięga do największych legend i dawnych receptur, by ukryć wyborne rarytasy w limitowanych edycjach kawy. Nowa kawa - Monsoon Malabar - zabiera miłośników małej czarnej w odkrywczą podróż drogą morską, przenosząc w inne miejsce i czas. Tworząc nową edycję limitowaną, połączono historyczny proces obróbki owoców kawowca, odbywający się na wybrzeżu Malabar i szczególną odmianę ziaren najwyższej jakości z wiedzą pasjonatów, pracujących w Nespresso.

Wyjątkowy aromat stworzony przez wiatr

Historia tej wyjątkowej edycji limitowanej ma swój początek w XVIII-wiecznych Indiach Południowych, gdzie najdorodniejsze ziarna Arabiki ładowano na drewniane żaglowce, zmierzające do Europy. Podczas 6-miesięcznej podróży wokoło Przylądka Dobrej Nadziei, wilgotne powietrze i tropikalne morskie wiatry powodowały, że owoce pęczniały i dojrzewały w unikalny sposób, nadając kawie wyjątkowy aromat i gładką strukturę. Odmianę tę doceniano na całym Starym Kontynencie. Niestety - nowa, krótsza droga do Europy przez Kanał Sueski oraz skrócony czas transportu dzięki zastosowaniu nowoczesnych statków parowych pozbawiły kawę  legendarnych cech.

Inna droga, ten sam aromat  

Przemysł kawowy znalazł jednak sposób, by odtworzyć ten jedyny w swoim rodzaju smak z regionu Malabar. Tak wymyślono proces zwany “monsunowaniem” – wyselekcjonowane ziarna kawy zostały wystawione na działanie tropikalnych wiatrów w wentylowanych magazynach, ustawionych w pobliżu morza na Wybrzeżu Malabar. Stacjonują tam od 2 do 3 miesięcy, kiedy to monsun z kierunku północno-wschodniego „muska” jego zachodnią linię brzegową. W tym czasie ziarna pochłaniają słonawą bryzę, która nadaje im charakterystyczny złoty kolor. W ten sposób Nespresso wskrzesza do życia legendarny proces i tradycję, umożliwiając konsumentom poznać smak kawy z minionych wieków. 

Monsoon Malabar (o poziomie intensywności 8) dzięki swojemu zdecydowanemu charakterowi zadowoli koneserów szukających wyrazistości. Proces monsunowania sprawia, że nową kawę wyróżniają aromaty drewna i korzenne z lekko słonawą nutą. Ta mieszanka o nadzwyczaj gładkiej konsystencji w pełni oddaje swoje legendarne właściwości w postaci ristretto lub espresso (25 oraz 40 ml). Zaś podawana z odrobiną mleka wyzwala słodkie, zbożowo-orzechowe nuty.

Monsoon Malabar dostępna będzie od 25 marca 2015 r. w cenie 1,99 zł za kapsułkę w butikach Nespresso, sklepie internetowym marki i poprzez infolinię przez ograniczony czas. Dodatkowo opakowanie kawy wizualnie nawiązuje do jej indyjskich korzeni. Tło w kolorze kasztanowym przypominające teksturę azjatyckiej tkaniny połączono z odcieniem złotej pomarańczy, powszechnie używanym w Południowych Indiach.

informacje o firmie

Nestlé Nespresso SA

Nestlé Nespresso SA jest pionierem i liderem rynku najwyższej jakości porcjowanej kawy premium. Spółka Nespresso z siedzibą w Lozannie, Szwajcaria, obecna jest w 62 krajach
i zatrudnia  ponad 10.500 pracowników. W 2014 roku spółka zarządzała globalną siecią sprzedaży detalicznej liczącą ponad 400 butików. Więcej informacji pod adresem: www.nestle-nespresso.com.

 

* * *
Dodatkowe informacje dostępne są:
W butiku Nespresso - Warszawa, ul. Nowy Świat 47
W butiku Nespresso - Warszawa, Centrum Handlowe Arkadia, Al. Jana Pawła II 82

pod numerem bezpłatnej całodobowej Infolinii: 800 51 52 53,

na stronie www: www.nespresso.com/pl

na oficjalnym profilu marki w serwisie Facebook: www.facebook.com/Nespresso

informacje o firmie

Nestlé Nespresso SA

Nestlé Nespresso SA jest pionierem i liderem rynku najwyższej jakości porcjowanej kawy premium. Spółka Nespresso z siedzibą w Lozannie, Szwajcaria, obecna jest w 62 krajach
i zatrudnia  ponad 10.500 pracowników. W 2014 roku spółka zarządzała globalną siecią sprzedaży detalicznej liczącą ponad 400 butików. Więcej informacji pod adresem: www.nestle-nespresso.com.

 

* * *
Dodatkowe informacje dostępne są:
W butiku Nespresso - Warszawa, ul. Nowy Świat 47
W butiku Nespresso - Warszawa, Centrum Handlowe Arkadia, Al. Jana Pawła II 82

pod numerem bezpłatnej całodobowej Infolinii: 800 51 52 53,

na stronie www: www.nespresso.com/pl

na oficjalnym profilu marki w serwisie Facebook: www.facebook.com/Nespresso