internet sprawy społeczne media/marketing/reklama transport

ERGO Hestia angażuje społeczność w tworzenie poradnika bezpiecznej jazdy

03.02.2015 | ERGO Hestia SA

Czy warto zapraszać blogosferę specjalistyczną do długofalowej akcji społecznościowej? Czy marka w jej wyniku może zyskać wartościowe treści? ERGO Hestia pokazuje, że tak i wydaje pierwszy w Polsce społecznościowy poradnik bezpiecznej jazdy, przygotowany wspólnie z motoblogerami i utytułowanym kierowcą rajdowym – Michałem Kościuszko.

ERGO Hestia chcąc zaangażować społeczność w swoje działania postawiła na blogosferę. Decyzja o rozszerzeniu działań społecznościowych w zakresie bezpiecznej jazdy, była kontynuacją dotychczasowej współpracy ubezpieczyciela z Michałem Kościuszko – jednym z najlepszych polskich kierowców. Jej celem od samego początku było pomaganie polskim kierowcom w robieniu postępów każdego dnia – jeżdżenia sprawniej i lepiej.

Gdy pomyśleliśmy o stworzeniu społecznościowego poradnika bezpiecznej jazdy, to naturalne wydało nam się zaproszenie do współpracy motoblogerów. Okazało się, że jest to dość wąska część blogosfery, niemniej jednak bardzo zaangażowana i znająca temat. Wybraliśmy autorów 6 blogów – naszym zdaniem najlepszych - najbardziej interaktywnych, ale też wartościowych pod kątem treści. Część z nich to nie tylko pasjonaci, ale jednocześnie osoby zawodowo zajmujące się motoryzacją – wskazuje Maciej Kuźmicz - Rzecznik ERGO Hestii.

Kluczem ERGO Hestii w doborze partnerów do akcji był ich sposób dialogu ze społecznością. Głównym celem sopockiego ubezpieczyciela było uwolnienie potencjału polskich kierowców i skłonienie ich do dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Motoblogerzy w ramach akcji #postepyRobię, która jest nazwą dla wszystkich aktywności podejmowanych wokół tworzenia Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy, otrzymali wiele wolności w działaniu. ERGO Hestia nie wpływała na tematy oraz styl pisania poszczególnych rozdziałów.  

Wzrastamy wraz z blogerami. Zyskaliśmy prawdziwie zaangażowanych ambasadorów marki, którzy nie dość, że animują ogólnopolską dyskusję na temat bezpiecznej jazdy to jeszcze w jej wyniku stworzyli ciekawą treść, którą będziemy dzielić się ze wszystkimi kierowcami w Polsce – mówi Maciej Kuźmicz - Rzecznik ERGO Hestii.

Niecodzienny Poradnik Codziennej Jazdy to z jednej strony schematy i dokładne opisy sytuacji wprost z polskich dróg, z drugiej natomiast elementy humorystyczne jak wielki czerwony Homar Helmut, który jest bohaterem filmu przygotowanego przez Tomka (Prentki-blog.pl). Dzięki tej różnorodności każdy kierowca znajdzie w poradniku coś dla siebie.

Przypomnijmy, że w lipcu ubiegłego roku ERGO Hestia rozpoczęła współpracę z siedmiorgiem motoblogerów – Magdaleną i Marcinem (Antymoto.com), Tomkiem (Prentki-blog.pl), Albinem (StrefaKulturalnejJazdy.pl), Bartkiem (JustWellDriven.com), Marcinem (Spalacz.pl) i Michałem (AutomotiveBlog.pl). Od tego momentu wydarzyło się wiele:

  • Miały miejsce konkursy organizowane przez blogerów, których celem było pozyskanie patentów na sprawną jazdę wprost od czytelników – te były podstawą do stworzenia poszczególnych rozdziałów Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy,
  • ERGO Hestia uruchomiła własny blog na temat bezpiecznej jazdy: postepyrobie.pl,
  • Polscy kierowcy przesyłali swoje patenty na radzenie sobie z codziennymi sytuacjami na drodze w konkursie organizowanym przez RMF FM,
  • Uruchomiona została aplikacja na facebookowym profilu ERGO Hestii, która stała się naturalnym agregatorem wiedzy na temat motoryzacji.

W ubiegłym tygodniu dzięki tym działaniom, blogerzy rozpoczęli prezentowanie wyników swojej pracy. Przez kolejne 6 tygodni na poszczególnych blogach publikowane będą dalsze rozdziały Niecodziennego Poradnika Codziennej Jazdy. Każdy kierowca odwiedzając blogi ambasadorów akcji, może w ten sposób przedpremierowo skompletować całą cześć poradnika napisaną przez blogerów. Pierwszy swój rozdział opublikował Marcin Kamiński - współautor bloga Antymoto.com, który poruszył temat komunikacji na drodze. Od dzisiaj będzie można przeczytać także część poradnika traktującą o sprawnej jeździe autostradą, którą przygotował Michał – autor bloga AutomotiveBlog.pl.

A to nie koniec - głównym (choć nie ostatnim) punktem akcji #postępyRobię, będzie wydanie e-booka – zestawienia rad blogerów – pasjonatów i Michała Kościuszko – zawodowego kierowcy.

To sytuacja 3xWIN – wygrywa bloger, społeczność oraz marka. Dziś z całą pewnością stwierdzamy, że treść, którą społeczność chce czytać, powstaje tylko wtedy, gdy jest wynikiem prawdziwego zaangażowania wszystkich stron – podkreśla Kuźmicz.

kontakt dla mediów
Marcin Żebrowski
Rzecznik Prasowy, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA
Marcin Żebrowski

media@ergohestia.pl

tel: 727 024 270

informacje o firmie

***

Informacje o Grupie Ergo Hestia

Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU Ergo Hestia SA i STU na Życie Ergo Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 3 markami: Ergo Hestia, MTU oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

Grupie zaufało ponad 3,6 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. Co roku pomagamy w 480 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy Ergo Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy Ergo Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Marcin Żebrowski
Rzecznik Prasowy, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia SA
Marcin Żebrowski

media@ergohestia.pl

tel: 727 024 270

informacje o firmie

***

Informacje o Grupie Ergo Hestia

Tworzą ją dwie spółki ubezpieczeniowe: STU Ergo Hestia SA i STU na Życie Ergo Hestia SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Ubezpieczenia majątkowe oferowane są pod 3 markami: Ergo Hestia, MTU oraz You Can Drive. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

Grupie zaufało ponad 3,6 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także największe korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmę z setki największych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. Co roku pomagamy w 480 tysiącach szkód – co minutę podejmujemy decyzję o wypłacie odszkodowania. Głównym akcjonariuszem Grupy Ergo Hestia jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy Ergo Versicherungsgruppe, należący do największego reasekuratora, Munich Re.