ekonomia/biznes/finanse

ATM Grupa – wzrost przychodów po III kwartałach 2014 r.

14.11.2014 | ATM GRUPA S.A.

Znaczący wzrost zysków i marż na każdym z poziomów działalności. Uruchomienie nowych projektów i kontynuacja najlepiej oglądanych seriali dla wiodących stacji telewizyjnych. Rekordowa widownia premierowych produkcji, w tym także „Watahy” – pierwszego, opartego na pomyśle własnym serialu HBO Europe.

105 mln zł wyniosły skonsolidowane przychody ze sprzedaży ogółem po III kwartałach 2014 r. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, stanowi to wzrost o 17, 2 % tj. o 15, 4 mln zł. Grupa Kapitałowa ATM odnotowała również zwiększenie zysków oraz marż na każdym z poziomów działalności. Zysk netto wyniósł blisko 11 mln zł co oznacza wzrost o 4,1 mln zł w stosunku do III kwartałów ubiegłego roku.

Grupa ATM działa w czterech segmentach – produkcja telewizyjna, zarządzanie aktywami trwałymi, nadawanie oraz działalność pozostała. Każdy z nich odnotował zwiększenie przychodów w stosunku do 2013 r.

Główne źródło przychodów Grupy to produkcja telewizyjna. Mimo oszczędnościowej polityki nadawców, realizowano większą liczbę nowych programów telewizyjnych, dzięki czemu przychody ze sprzedaży pochodzącej od zewnętrznych kontrahentów wzrosły o 16,2 % tj. o 9,1 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego.

Kontynuowano realizację i nadawanie najpopularniejszych produkcji dla wiodących stacji telewizyjnych. Dla Telewizji Polsat: lider pasma, serial „Pierwsza miłość” (jubileusz 10-ciu lat na antenie i emisja w grudniu 2000-go odcinka,) kultowy sitcom „Świat według Kiepskich” (światowy rekord – 456 odcinków i 15 lat emisji), oczekiwana przez widzów kontynuacja „Na krawędzi 2”. Dla TVP: hity z wielomilionową widownią tj. „Ojciec Mateusz” i „Ranczo”.

Emitowany od jesieni w HBO Polska serial ATM Grupy „Wataha” gromadzi rekordową widownię. Premierowy, odkodowany odcinek obejrzało blisko milion widzów (łącznie, po dwóch emisjach przeszło mln) i był to jeden z trzech najlepszych wyników oglądalności filmów i seriali w historii HBO w Polsce. Kolejne odcinki, mimo ograniczonej dostępności, także odnotowały imponujące ratingi – 4-ty zgromadził blisko 300 tys. widzów i był najlepiej oglądanym, wśród zakodowanych odcinkiem.

Bardzo wysoką widownią, rosnącą z tygodnia na tydzień cieszy się emitowany od 29 września br. w TV4 nowy serial obyczajowy ATM Grupy „Policjantki i policjanci”. Produkcja zanotowała świetny start na poziomie 500 tys. widzów, aby po pięciu tygodniach przekroczyć 800 tys. W szóstym tygodniu serial uzyskał najwyższą oglądalność, a jeden z odcinków zgromadził 905 tys. widzów, co przełożyło się na ponad 7% udziałów w rynku. Od początku nadawania produkcja znacząco (kilkukrotnie) podnosi wyniki pasma, w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. Jest też, w emitowanym okresie, najchętniej oglądaną pozycją stacji.

Świetne wyniki nadawanego wiosną w Telewizji Polsat serialu „Pielęgniarki” zaowocowały zamówieniem kolejnych odcinków. Kontynuacja w ramówce jesiennej również notuje wysoką oglądalność - w ósmym tygodniu nadawania padł kolejny rekord serialu – udział w grupie komercyjnej wyniósł ponad 24%. „Pielęgniarki” także jesienią utrzymują pozycję lidera pasma, a w czasie emisji udział stacji plasuje się na pierwszym miejscu.

Rewelacyjne ratingi osiągnął dwuodcinkowy serial dokumentalny „Seks – kup teraz” produkowany w drugim kwartale dla TLC Polska (grupa kanałów Discovery). Premierowa emisja osiągnęła rekordową oglądalność stacji w okresie wakacji i zbliżyła się do 200 tys. (wynik dzienny stacji to 37 tys.).

Produkcje Grupy Kapitałowej ATM realizowane są także poza granicami kraju. Na podstawie polskich wersji, telewizja estońska produkuje kolejną, trzecią już serię „Rancza”, a producent z Rosji, „Ojca Mateusza” dla publicznego kanału telewizji rosyjskiej.

Warto zaznaczyć, że jak wynika z badań, TVP Seriale odnotowują znakomite wyniki głównie dzięki emisji właśnie tych dwóch seriali Grupy, „Ojca Mateusza” i „Rancza” .

Istotnym wydarzeniem tego roku, był udział ATM Grupy w czerwcu, w międzynarodowych targach telewizyjnych NATPE Europe 2014 Market & Screenings w Pradze, oraz w październiku w Cannes. W Pradze, Polska była specjalnym gościem targów, eskpozycja i prezentacja dorobku polskiego rynku producenckiego uzyskała wyjątkową oprawę. Gościem honorowym, na specjalne zaproszenie ATM Grupy była Agnieszka Holland.

Dobre wyniki odnotowała również stacja telewizyjna ATM Rozrywka. O 23,37 % zwiększyły się wpływy z tytułu sprzedaży czasu antenowego w okresie trzech kwartałów. Sukcesywnie zwiększają się nakłady na kontent programowy i zakup licencji do zagranicznych produkcji. Stacja produkuje także własne programy. Oglądalność znacząco wzrosła w stosunku do analogicznego roku ubiegłego – w okresie od 1 stycznia do 30 września 2014 r. wyniosła 0,85% w grupie komercyjnej.

Segment zarządzania aktywami trwałymi osiągnął wzrost przychodów o 22,7%. Na uwagę zasługuje fakt, że w trzech kwartałach 2014 r. nastąpiło zwiększenie o 16,4% przychodów spoza Grupy. Wpływ na zwiększenie wyników na poszczególnych poziomach działalności jest spowodowany głównie wzrostem sprzedaży powierzchni studyjnych i biurowych w ATM Studio oraz wyższymi przychodami pochodzącymi z obsługi technicznej i wynajmu sprzętu przez ATM System.

ATM System, poza obsługą sprzętową produkcji realizowanych w ramach Grupy Kapitałowej ATM, kontynuowała w III kwartale 2014 r. produkcje sportowe dla T-Mobile Ekstraklasa oraz Polskiej Ligi Koszykówki, a także realizowała mniejsze zlecenia z wykorzystaniem wozów realizacyjnych, takie jak np. gala MMA. ATM System i firma Live Park w marcu tego roku, w czasie meczu Legia Warszawa – Lech Poznań, po raz pierwszy w historii zaprezentowali pionierskie w telewizji polskiej użycie technologii 4K. Ta nowatorska emisja to skok do telewizji najwyższej jakości. ATM System świadczył w analizowanym okresie także liczne usługi związane z wynajmem sprzętu i obsługi technicznej dla podmiotów zewnętrznych, m.in. do takich programów, jak „The Voice of Poland. Najlepszy głos”, „Top Chef”, Hell’s Kitchen”, „Dancing with the stars. Taniec z Gwiazdami”. Wymienione programy realizowane są w warszawskich studiach należących do ATM Studio. Uruchomienie nowoczesnego kompleksu studyjnego w Warszawie daje wraz z usługami świadczonymi przez ATM System możliwość oferowania kompleksowych usług realizacji telewizyjnych dla rynku producenckiego, co istotnie umacnia pozycję Grupy Kapitałowej ATM na rynku.

Studia ATM Studio w Warszawie, od początku działalności cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony spółek z branży telewizyjnej i reklamowej. Budynek ATM Studio to miejsce, w którym równolegle z produkcjami telewizyjnymi, odbywają się różnego rodzaju prestiżowe imprezy. Obiekt został wielokrotnie doceniony przez pisma branżowe i zdobył wiele pozytywnych ocen, wyróżnień i nominacji w zakresie funkcjonalności i jakości

W II kwartale 2014 r. uruchomiono we Wrocławiu w jednym ze studiów ATM Grupy, Scenę na Bielanach, mogącą pomieścić 400 osobową publiczność. Scena zainaugurowała działalność 10 maja br., premierą sztuki czeskiego dramaturga Antonina Prochazky. Mimo krótkiego okresu działalności przedsięwzięcie spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony widzów, jak i teatrów pragnących wystawiać tam swoje sztuki.

W dniu 30 września 2014 r. w wyniku połączenia spółek Profilm Agencja Filmowa Sp. z o.o. i Baltmedia Sp. z o.o., spółka przejmowana tj. Baltmedia Sp. z o.o. przestała z tym dniem istnieć. Ponadto spółka Profilm Agencja Filmowa Sp. z o.o. dokonała zmiany nazwy na Profilm Sp. z o.o.

Wszystkie dane o oglądalności za Nielsen Audience Measurement.

 

 

informacje o firmie

 

 

informacje o firmie