Historia marki DUKA sięga 1920 roku, kiedy to Hjalmar Blomkvist otworzył swój pierwszy sklep ze szkłem, porce-laną i naczyniami kuchennymi w szwedzkim mieście Linköping. W 1962 połączył firmę z 16 innymi sklepami sprze-dającymi szkło oraz porcelanę, tworząc wspólnie sieć DUKA. Niektóre z zaprojektowanych wówczas, klasycznych produktów są dostępne w sprzedaży do dziś. DUKA stała się siecią kojarzoną w całej Szwecji z dobrą obsługą oraz jakością - silna skandynawska marka zaczęła nabierać wyraźnych kształtów. DUKA w Polsce to obecnie sieć ponad 60 sklepów zlokalizowanych w największych centrach handlowych oraz sklep internetowy: www.duka.com.
Kitchen life to miejsce wspaniałych doświadczeń, którymi z radością dzielimy się z innymi ludźmi. Umacniamy więzi tworząc wspólne chwile dawania i dzielenia się, autentycznego wyrażania siebie poprzez to, kim jesteśmy, czyli to, co w nas najlepsze. Dlatego w DUKA dokładamy wszelkich starań, aby nasze wysokiej jakości produkty były inspi-racją dla coraz to nowych pomysłów na spędzanie czasu ze sobą. Słuchamy ludzi i ich potrzeb, aby nasze propozycje naturalnie odpowiadały ich oczekiwaniom w zakresie bezpieczeństwa, jakości i wyjątkowego wzornictwa. Wszystko to pod hasłem Kitchen life, które jest wizytówką i jednocześnie zobowiązaniem marki DUKA.